U decembru 2020. godine, pokrenut je stečajni postupak u zeničkom javno-komunalnom preduzeću „Zenicatrans-prevoz putnika“. Tri godine kasnije, stečajni postupak i dalje je u toku.
Tokom ove sedmice Stečajna uprava dobila je i drugu pravosnažnu presudu, u korist preduzeća, koja se odnosi na Autobusku stanicu u Zenici, kao najvredniju nekretninu Zenicatransa.
Istovremeno, u Kantonalnom sudu vodi se krivični postupak, protiv zeničkog gradonačelnika i još deset osoba zbog, kako je optužnicom navedeno, nezakonitog izuzimanja Autobuske stanice od Zenicatransa.
Kantonalni sud u Zenici donio je još jednu pravosnažnu presudu kojom je, kao i onom od septembra kada je potvrdio presudu Općinskog suda, potvrđeno da je Autobuska stanica u Zenici vlasništvo JKP „Zenicatransprevoz putnika“ u stečaju i da pravo upravljanja i raspolaganja nad nekretninom ima navedeno preduzeće, potvrđeno nam je u Stečajnoj upravi Zenicatransa uz naglasak da već dva mjeseca ubiru prihode po osnovu izdavanja Autobuske stanice. Sudski sporovi u parničnom i upravnom postupku trajali su gotovo tri godine.
“Sve odluke vezane, koje su sudovi donijeli u korist Zenicatransa, javnog komunalnog preduzeća Zenicatransa u stečaju ukazuje na to da smo mi 2019.godine u svojim izjavama koje smo davali i medijima i na Gradskom vijeću upravu, tako da smo dokazali da je autobuska stanica u vlasništvu Zenicatransa, prevoz putnika”, kazao je Huso Sarvan, bivši predsjednik Sindikata “Zenicatransa” u stečaju.
“Novac koji dobijamo od iznajmljivanja stanice, trošimo za izmirenje obaveza prema radnicima, odnosno za uplatu obaveza radi njihovog penzionisanja, kao i vođenje stečajnog postupka”, kazao je Samir Sunulahpašić, stečajni upravnik JKP „Zenicatransprevoz putnika“ u stečaju.
Do sada je penzinisano 15 radnika Zenicatransa, a u narednoj godini očekuje se da će ih biti još deset. U bivšem Sindikatu Zenicatransa od početka su, a i tri godine poslije, za sve što je prethodilo stečaju, krivili Gradsku upravu, gdje se, kako su naveli i u svojim prijavama istražnim organima, smišljao detaljan plan kako Zenicatrans odvesti u stečaj. Izuzimanje Autobuske stanice, kao najvrednijeg dijela preduzeća, bio je ključni dio tog plana.
“Cilj je bio da se uništi Zenicatrans da bi se stekla imovina Zenicatransa, tj.autotobuska stanica i vrlo značajan građevinski dio grada Zenice prva zona i najvjerovatnije da ovo trebalo bit po nekim mojim saznanjima trebalo bit poslovno stambeni objekat koji je trebao neko izgraditi”, dodao je Huso Sarvan, bivši predsjednik Sindikata “Zenicatransa” u stečaju.
Zbog dešavanja u Zenicatransu u Kantonalnom sudu u Zenici od prošle godine vodi se krivični postupak u kojem je optužen zenički gradonačelnik Fuad Kasumović, koji je u više medijskih nastupa naglasio da je prijenos vlasništva nad Autobuskom stanicom urađen po propisima, i još deset osoba. Održano je ukupno 35 ročišta u kojima je saslušano do sada 38 svjedoka Tužilaštva. Pravni tim prvooptuženog, kako ističu, zadovoljan je dosadašnjim tokom suđenja.
“Obrana je stajališta da tužiteljstvo nije uspjelo u dosadašnjem toku postupka dokazati ni jedan od navoda optužbe. Preostaju još matarijalni dokazi, a prije njih vještačenja i još nekoliko svjedoka tako da smo mi u cjelini uzevši zadovoljni”, kazao je Asim Crnalić, pravni zastupnik gradonačelnika Zenice Fuada Kasumovića
Da li je i, eventualno, ko je radio mimo zakona, kao i to šta su čije krajnje namjere bile u slučaju „Zenicatrans“, bit će poznato nakon završetka maratonskog krivičnog postupka u Kantonalnom sudu u Zenici.
Ono što je u ovom trenutku poznato jeste to da slijedi novi parnični postupak u kojem će Odbor povjerilaca Zenicatransa od Grada Zenica tražiti povrat sredstava koja su ubrali po osnovu izdavanja Autobuske stanice privatnoj kompaniji, a riječ je o sredstvima u iznosu od više od milion konvertibilnih maraka bez pripadajućih zakonskih kamata.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.