ArcelorMittal obavijestio je protekle sedmice “Željeznice RS” da će zbog teške situacije na tržištu obustaviti transport željezne rude iz Omarske.
“Do sada se događalo da transport rude zaustavlja ArcelorMittal. Imaju nekih problema sa svojim sindikatom i radnicima. Do sada je obično trajalo nekoliko dana, pa se nadamo da će tako biti i ovaj put. Za sada nije ništa zabrinjavajuće, a za naredni period, za iduću godinu, trenutno ne možemo ništa reći”, rekao je za “Glas Srpske” direktor ŽRS Slađan Jović.
Koliko je saradnja sa “ArcelorMittalom” iz Zenice značajna, ističe Jović, govori podatak da to javno poduzeće za željeznički promet od te saradnje ostvaruje 40 posto ukupnih godišnjih prihoda.
Radnici ŽRS navode da bi duži prekid teretnog prometa imao nesagledive posljedice za “Željeznice”.
“ArcelorMittal je najveći poslovni partner ŽRS. Na temelju te saradnje kompanija ostvaruje najveće prihode, sve ostalo je minorno. Zbog prekida transporta željezne rude iz Omarske za Zenicu, radnici su raspoređeni na korištenje radnog vremena. Do sada su na radnom mjestu bila dva nadzornika, a sada će biti jedan, drugi će koristiti odrađene sate”, rekli su radnici “Željeznica”.
Glavni odbor Sindikata ArcelorMittala Zenica je i jednoglasno donio odluku o organiziranju i provođenju generalnog štrajka sa zahtjevom za sklapanje Pojedinačnog kolektivnog ugovora za 2023./2024. godine s povećanjem plaća i naknada radnicima zbog povećanja troškova života. Tada je najavljeno da će štrajk započeti 20. novembra i trajati do ispunjenja sindikalnih zahtjeva.
Povećan gubitak
“Željeznice RS” su za devet mjeseci ove godine ostvarile gubitak veći od 13 miliona maraka, dok je u istom periodu prošle godine gubitak u poslovanju iznosio nešto više od šest miliona maraka. Poslovni prihodi poduzeća na kraju septembra ove godine iznosili su 47,05 miliona maraka i bilježe pad u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kada su iznosili 49,22 miliona maraka. Ukupni akumulirani gubitak ovog javnog poduzeća na kraju septembra iznosio je 142,39 miliona maraka.
Podsjećamo, nakon gomilanja gubitaka, “Željeznice RS” su se prije nekoliko godina našle na rubu ponora, pa je pojas za spašavanje bacila Svjetska banka, koja je 2017. godine ponudila plan restrukturiranja.
Ovaj proces finansiran je kreditom Svjetske banke od 100 miliona KM, koji će građani Republike Srpske otplaćivati duge 32 godine.
Prema prvom projektu, restrukturiranje je trebalo biti završeno do kraja 2021. godine, ali je menadžment ŽRS dva puta tražio produženje roka, što je Svjetska banka prihvatila.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.