2.2 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Autoceste FBiH nakon informacija o pukotinama: Most Počitelj nije ugrožen

    Autoceste FBiH nakon informacija o pukotinama: Most Počitelj nije ugrožen

    Most Počitelj nije ugrožen, saopćile su Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine nakon što su se u medijima pojavile tvrdnje o napuknućima mosta koji je još u izgradnji. 

    - Reklama -

    “Most Počitelj, jedan od najznačajnijih projekata na Koridoru Vc, ima neupitnu mehaničku otpornost i globalnu stabilnost”, zaključak je sastanka koji su jučer održali predstavnici investitora, Javnog preduzeća Autoceste FBiH sa predstavnicima drugih subjekata uključenih u izgradnju ovog kolosalnog projekta.

    Sastanak je održan na inicijativu JP Autoceste FBiH kako bi se dobila potpuna informacija o nastalim pukotinama na jednom segmentu, dužine 4,75 m, od gotovo 200 segmenata na mostu te da se usaglasi plan otklanjanja nastalih oštećenja. Zaključak je da se u narednih deset dana inteziviraju radovi na otklanjanju ovih nedostataka.

    - Reklama -

    Pored v.d. direktora investitora, Denis Lasić, sastanku su prisustvovali i predstavnici izvođača, konzorcija Azvirt Limited Liability Company, Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group, predstavnici podizvođača, firme Hering d.d. Široki Brijeg, te predstavnici nadzornog organa italijanske kompanije IRD Engineering, koja vrši nadzor nad cijelom dionicom Počitelj – Zvirovići i predstavnici projektanta IPSA Institut d.o.o. Sarajevo.

    JP Autoceste FBiH kao investitor je potpisalo ugovor o građenju sa konzorcijem pomenutih kompanija koji bi, nakon što je most Počitelj u dužini od 980 m spojen rasponskom konstrukcijom početkom jula, trebao biti završen i pušten u promet do kraja godine.

    Tokom izvođenja radova na mostu Počitelj došlo je do oštećenja (pojave pukotine) na donjoj ploči segmenta 15 mosta između stubova S3 i S4, prilikom izvođenja radova na prednaprezanju 2. faze polja 4.

    Tehničkim rječnikom, prema izvršenim analizama, pokazuje se da manje promjene u geometriji kablova mogu dovesti do značajnih povećanja napona zatezanja u betonu. Nepravilnosti u pozicioniranju cijevi za kablove tokom izgradnje stvaraju radijalne skretne sile koje mogu dovesti do problema ili pojave naprslina lokalnog karaktera.

    “Uzimajući u obzir da je izvođenje glavnih radova na mostu Počitelj još uvijek u toku, pojava ovakvih nedostataka nije neuobičajna imajući u vidu veličinu i kompleksnost projekta. Nadzorni inžinjer može odrediti izvođaču da ukloni i ponovo izvede bilo koje radove koji nisu u skladu s Ugovorom. U tom slučaju, izvođač će izvesti i dovršiti radove u skladu s Ugovorom i u skladu s uputama nadzornog inžinjera, odnosno otkloniti sve eventualne nedostatke na radovima. U skladu sa Ugovorom izvođač radova je odgovoran za primjerenost, stabilnost i sigurnost svih aktivnosti na gradilištu i svih metoda građenja. JP Autoceste FBiH će nakon tehničkog prijema preuzeti projekat sa isključivo ispravno i kvalitetno izvedenim radovima u skladu sa svim pravilima struke”, kazao je Lasić.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Most Počitelj nije ugrožen, saopćile su Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine nakon što su se u medijima pojavile tvrdnje o napuknućima mosta koji je još u izgradnji. 

    - Reklama -

    “Most Počitelj, jedan od najznačajnijih projekata na Koridoru Vc, ima neupitnu mehaničku otpornost i globalnu stabilnost”, zaključak je sastanka koji su jučer održali predstavnici investitora, Javnog preduzeća Autoceste FBiH sa predstavnicima drugih subjekata uključenih u izgradnju ovog kolosalnog projekta.

    Sastanak je održan na inicijativu JP Autoceste FBiH kako bi se dobila potpuna informacija o nastalim pukotinama na jednom segmentu, dužine 4,75 m, od gotovo 200 segmenata na mostu te da se usaglasi plan otklanjanja nastalih oštećenja. Zaključak je da se u narednih deset dana inteziviraju radovi na otklanjanju ovih nedostataka.

    - Reklama -

    Pored v.d. direktora investitora, Denis Lasić, sastanku su prisustvovali i predstavnici izvođača, konzorcija Azvirt Limited Liability Company, Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group, predstavnici podizvođača, firme Hering d.d. Široki Brijeg, te predstavnici nadzornog organa italijanske kompanije IRD Engineering, koja vrši nadzor nad cijelom dionicom Počitelj – Zvirovići i predstavnici projektanta IPSA Institut d.o.o. Sarajevo.

    JP Autoceste FBiH kao investitor je potpisalo ugovor o građenju sa konzorcijem pomenutih kompanija koji bi, nakon što je most Počitelj u dužini od 980 m spojen rasponskom konstrukcijom početkom jula, trebao biti završen i pušten u promet do kraja godine.

    Tokom izvođenja radova na mostu Počitelj došlo je do oštećenja (pojave pukotine) na donjoj ploči segmenta 15 mosta između stubova S3 i S4, prilikom izvođenja radova na prednaprezanju 2. faze polja 4.

    Tehničkim rječnikom, prema izvršenim analizama, pokazuje se da manje promjene u geometriji kablova mogu dovesti do značajnih povećanja napona zatezanja u betonu. Nepravilnosti u pozicioniranju cijevi za kablove tokom izgradnje stvaraju radijalne skretne sile koje mogu dovesti do problema ili pojave naprslina lokalnog karaktera.

    “Uzimajući u obzir da je izvođenje glavnih radova na mostu Počitelj još uvijek u toku, pojava ovakvih nedostataka nije neuobičajna imajući u vidu veličinu i kompleksnost projekta. Nadzorni inžinjer može odrediti izvođaču da ukloni i ponovo izvede bilo koje radove koji nisu u skladu s Ugovorom. U tom slučaju, izvođač će izvesti i dovršiti radove u skladu s Ugovorom i u skladu s uputama nadzornog inžinjera, odnosno otkloniti sve eventualne nedostatke na radovima. U skladu sa Ugovorom izvođač radova je odgovoran za primjerenost, stabilnost i sigurnost svih aktivnosti na gradilištu i svih metoda građenja. JP Autoceste FBiH će nakon tehničkog prijema preuzeti projekat sa isključivo ispravno i kvalitetno izvedenim radovima u skladu sa svim pravilima struke”, kazao je Lasić.

    Zenica
    scattered clouds
    2.2 ° C
    2.2 °
    2.2 °
    67 %
    0.8kmh
    42 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    11 °
    sri
    10 °