Turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan će 26. februara svečano otvoriti i u promet pustiti most “Canakkale 1915”, a riječ je o još jednom u nizu turskih megaprojekta čija izgradnja je počela polaganjem kamena temeljca 18. marta 2017. godine.
Erdogan je nakon jučerašnje sjednice kabineta najavio da će 26. fenruara u promet pustiti i most “Canakkale 1915” i autocestu Malkara.
Most je zbog svog impozantnog izgleda nazvan i “ogrlicom tjesnaca Canakkale”, a na gradilištima na azijskoj i na evropskoj strani tjesnaca, pored službenika Generalne direkcije za autoceste Ministarstva saobraćaja i infrastrukture Turske, radilo je 559 inženjera i 4.062 radnika sa 550 građevinskih mašina.
U promet će biti puštena i autocesta Malkara-Canakkale koja je građena u okviru projekta autoceste Kinali-Tekirdag-Canakkale-Savastepe. Riječ je o izgrađenoj dionici ukupne dužine od 101 kilometra, od čega je 89 kilometara autoceste i 12 kilometara pristupnih puteva.
Puštanjem u promet autoceste koja uključuje i most “Canakkale 1915” će biti realiziran jedan od najprestižnijih turskih projekata koji će povezati Istanbul sa Canakkaleom, a zatim i sa sjevernim dijelom Egejske regije.
Jačanje kvaliteta transportne mreže Turske
Novoizgrađena autocesta i most “Canakkale 1915” biće integrirani u postojeću kopnenu, pomorsku i zračnu transportnu mrežu u Mramorju i Egejskoj regiji koje su među najrazvijenijim turskim regijama i u kojim živi i privređuje značajan broj stanovništva Turske.
U okviru projekta “Canakkale 1915” izgrađen je viseći most, dva prilazna vijadukta, dva armirano-betonska vijadukta, šest podvožnjaka, šest hidrauličnih mostova, 43 nadvožnjaka, 40 podvožnjaka, 236 propusta različitih dimenzija, 12 čvorova, četiri servisna objekta, dva operativna centra i pet naplatnih rampi.
Za poboljšanje tla na morskom dnu u području gdje se nalaze temelji tornjeva mosta zabijeno je 368 čeličnih šipova prečnika 2,5 metara i to 165 u temeljima tornja na azijskoj obali i 203 na evropskoj obali.
Topovska zrna Seyita Onbasıja na vrhu tornjeva
U toku su završni radovi koji se uglavnom odnose na postavljanje vjetrobrana i drugih zaštita na mostu.
Na vrh čeličnih tornjeva visokih po 318 metara će biti instalirane figure metka duge 16 metara.
Riječ je o figurama koje simboliziraju topovske metke koje je tokom Galipoljske bitke ispaljivao slavni turski borac Seyit Onbasi. Figure izrađuje brodogradilišre kompanije Cimtas.
Most simbolike
Most “Canakkale 1915” ističe se svojom impozantnošću i inženjerskim rješenjima i slovi za jedan od najdužih mostova srednjeg raspona na svijetu, a zbog niza simbolika koje nosi je prozvan i “Mostom simbola“. Most je projektovan tako da udaljenost između njegovih stopa iznosi 2.023 metra, što simbolizira godinu kada Turska obilježava jubilarnu stotu godišnjicu osnivanja Republike.
Veze tornjeva i elementi mosta urađeni su u crveno-bijelim bojama turske zastave.
Dužina prvog visećeg mosta na tjesnacu Canakkale dostiže 4.608 metara. Promet će se odvijati u po tri saobraćajne trake u oba pravca, a tu su i zaustavne trake i šetnice u oba pravca.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.