-4.9 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Pobuna radnika blagajni JP Autoceste FBiH: ‘Ni bakšiš nam ne daju’, ‘blagajnice ne smiju raskopčati dugme na košulji’

    Pobuna radnika blagajni JP Autoceste FBiH: ‘Ni bakšiš nam ne daju’, ‘blagajnice ne smiju raskopčati dugme na košulji’

    Blagajnice ne smiju raskopčati ni dugme na košulji jer su tokom 24h pod neovlaštenim video snimanjem kako u kućici tako i u objektu. Isti video nadzor u objektu smješten u hodnicima bilježi svaki odlazak u toalet svih uposlenika.

    - Reklama -

    Radnici blagajni, odnosno naplatnih kućica JP “Autoceste FBiH”, poslali su pismo upozorenja menadžmentu kompanije, odnosno rukovodiocima odjela, u kojem se žale na uvjete rada i u kojem najavljuju štrajk ukoliko njihovi zahtjevi ne budu ispunjeni.

    U pismu su ukazali na niz problema koji se ponavljaju i stalno dešavaju u procesu rada naplate na dionicama D1 i D2 i brojnih posljedica na teret radnika koje iz toga proizilaze.

    - Reklama -

    – Obraćavamo Vam se kao organizovana grupa radnika blagajnika i vođa smjena. Pravnici sa kojima smo u toku zalaganja za ostvarivanje radničkih i ljudskih prava, shodno važećim zakonima FBiH i pravilnicima JPAC FBIH, savjetovali su da Vas kao novog izvršnog direktora “Autocesta” informišemo o problemima sa kojim se susrećemo kao naš prvi korak, za što se nadamo da ćete imati razumijevanja.

    Bilježe svaki odlazak u toalet svih uposlenika

    – Razlog da se obratimo Vama lično, a ne putem naših prvih nadređenih, jeste u činjenici da su dosadašnji višegodišnji problemi nagomilavani i skriveni ispod tepiha bez imalo volje da se višim nadređnim prenesu naši stavovi, što predstavlja loše iskustvo koje ovaj put namjeravamo obavezno spriječiti.

    1. Problem ukinute fizičke zaštite na radu na naplatnim mjestima. Fizička zaštita je neophodno potrebna. Svakodnevno se dešavaju incidenti koji utječu na psihičko i fizičko stanje radnika, a posebno radnica, jer su uvrede, prijetnje i psovke svakodnevnica blagajnika.

    Jedan od razloga su nelogično skupe kaznene tarife za određene situacije u procesu naplate. Zato korisnici često odbijaju plaćanje. Taj problem je izražen ljeti, kada je povećan obim posla i mnogo otežava izvršavanje našeg posla.

    2. Blagajnice ne smiju raskopčati ni dugme na košulji jer su tokom 24 sata pod neovlaštenim videosnimanjem kako u kućici tako i u objektu. Isti videonadzor u objektu smješten u hodnicima bilježi svaki odlazak u toalet svih uposlenika.

    3. Prekovremni rad koji nije plaćen je jedan od ključnih elemenata potencijalne tužbe radnika, budući da se radi o vrlo velikom broju prekovremenih sati na godišnjem nivou koji radnicima nisu plaćeni niti eventualno pretvoreni u slobodne dane.

    4. Problem ubrzanih turnusa koji radnicima ne dozvoljavaju medicinski, ali i humano neophodne sate odmora, što je protivno pravilniku o radu JP “Autoceste FBiH” jer dodatno ponižava uposlenike, budući da se takav režim rada uspostavlja pod pritiskom nadređnih šefova rada.

    5. Nelogično je da devet osoba radi u Odjelu elektronske naplate, a u isto vrijeme polovicu posla u vezi sa ACC izvršavaju uposlenici naplate. Dodajmo i činjenicu da u situaciji kada je ACC operater na NM Sarajevo sjever na odsustvu, niko iz odjela za elektronsku naplatu ne preuzima taj dio posla, već to rade uposlenici naplate. A za to vrijeme kompletan Odjel elektronske naplate sjedi u kancelarijama, iako su svi izuzetno upućeni u taj dio posla budući da su ga prethodno obavljali. Oni rade samo osam sati dnevno i to je 40 naprema 60 posla koji rade zaposlenici naplate, to jeste rade njihov dio posla jer naplata radi 24/7.

    6. Bakšiš. Radnici na blagajni zbog težine i ustaljenosti operacija prilikom naplate putarine često imaju problem sa padom koncentracije pa se dovedu u situaciju da ne vrate uredno kusur prilikom vraćene veće količine novca nego što je to potrebno, znači vrate više nego što u blagajni sistem duži, manjak se na kraju mjeseca odbije od plate radnika. U isto vrijeme, svakodnevno višak, odnosno bakšiš, blagajnici predaju u pazar a što je sigurno značajna količina para. Mi smo stajališta da nije uredu da nam se odbija manjak pored viška koji svaki dan predajemo firmi ogromnog viška para.

    7. Rad vikendima. Potrebno je uraditi zakonsku provjeru dodatka na Pravilnik o radu JP “Autoceste FBiH” gdje nam je rad u turnusu okarakterisan kao preraspoređeno radno vrijeme, osmosatno, čime nam je ukinut bonus u iznosu od 20 posto tokom rada vikendom.

    8. Koeficijenti. Mi smo stajališta da važnost i težina posla, kao i utjecaj okolnosti posla na zdravlje uposlenika na naplati (izduvni gasovi bogati teškim metalima, rad noću, sjedeći posao, izlaganje naglim promjenama temperature zbog vremenskih uslova i svakodnevno ponavljanje istih radnji), imali i odgovornost posla koji obavljaju blagajnici i vođe smjena na naplati cestarine da nisu usklađeni sa trenutno važećim koeficijentima. Očekujemo više razumijevanja da nam se odobre maksimalni iznosi prema trenutnoj sistematizaciji JP “Autoceste FBiH” ili sistematizaciji koja je tek urađena.

    9. Sindikat. Nigdje na svijetu nema sindikata radnika kao što je sindikat JP Autoceste FBiH. Ovaj naš izgleda samo služi da svojoj rodbini koja radi u JP Autoceste FBiH obezbijedi bolje uslove na drugim pozicijama ili da zaposle svoje sinove i kćerke, rodbinu i prijatelje. Pored toga, briga im je i organizovanje novogodišnje zabave, ali se ponavlja pitanje zašto se većina budžeta Sindikata troši na novogodišnju proslavu a radnicima nisu u stanju kupiti nešto od opreme što bi im pomoglo u radu.

    Dobili bajramluke

    10. Stimulacije. Kako je moguće da naša kompanija nije dala stimulaciju nikome sa naplate, a ti ljudi sa naplate su bili direktno najugroženiji tokom korone? Ipak je naša kompanija dala stimulacije, ali onima koji su radili od kuće. Svaka čast novom generalnom koji je jedini, od kad postoji firma, dao bajramluke kao neku nagradu. Nikad prije niko ništa.

    11. Službe i zaposlenici. Postoje službe koje su svrha samo sebi. Recimo služba za neki posao, rade tri čovjeka sad u jednoj smjeni a nekad su radili dvije smjene za održavanje objekata naplate. Naplata radi 24/7 a podršku ima samo do tri sata popodne i samo radnim danima. Upitno je i šta rade do 3 sata a svi znaju kad idu kući. Kontrola nije na usluzi naplati. Vođe smjena i blagajnu opterećuju samo budalaštinama, bez ičega što bi unaprijedilo rad firme. Samo tračevi i nebitnosti.

    12. Na kraju, zaključak je da, pošto plaćamo putarinu, radimo poslove 70 posto svih službi i snalazimo se kako znamo i umijemo jer radimo 24 sata, da još zamijenimo čistačice, da počnemo čistiti i shvatit ćete da je sav teret spao na blagajnu. Ovim putem mi, radnici blagajnici i vođe smjene, pozivamo sve kolege koje još nisu da se učlane u sindikat i smijenimo neradnike koji nikad nisu stali iza naših prava i benefita – navodi se u opširnom pismu blagajnika JP “Autoceste FBiH”.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Blagajnice ne smiju raskopčati ni dugme na košulji jer su tokom 24h pod neovlaštenim video snimanjem kako u kućici tako i u objektu. Isti video nadzor u objektu smješten u hodnicima bilježi svaki odlazak u toalet svih uposlenika.

    - Reklama -

    Radnici blagajni, odnosno naplatnih kućica JP “Autoceste FBiH”, poslali su pismo upozorenja menadžmentu kompanije, odnosno rukovodiocima odjela, u kojem se žale na uvjete rada i u kojem najavljuju štrajk ukoliko njihovi zahtjevi ne budu ispunjeni.

    U pismu su ukazali na niz problema koji se ponavljaju i stalno dešavaju u procesu rada naplate na dionicama D1 i D2 i brojnih posljedica na teret radnika koje iz toga proizilaze.

    - Reklama -

    – Obraćavamo Vam se kao organizovana grupa radnika blagajnika i vođa smjena. Pravnici sa kojima smo u toku zalaganja za ostvarivanje radničkih i ljudskih prava, shodno važećim zakonima FBiH i pravilnicima JPAC FBIH, savjetovali su da Vas kao novog izvršnog direktora “Autocesta” informišemo o problemima sa kojim se susrećemo kao naš prvi korak, za što se nadamo da ćete imati razumijevanja.

    Bilježe svaki odlazak u toalet svih uposlenika

    – Razlog da se obratimo Vama lično, a ne putem naših prvih nadređenih, jeste u činjenici da su dosadašnji višegodišnji problemi nagomilavani i skriveni ispod tepiha bez imalo volje da se višim nadređnim prenesu naši stavovi, što predstavlja loše iskustvo koje ovaj put namjeravamo obavezno spriječiti.

    1. Problem ukinute fizičke zaštite na radu na naplatnim mjestima. Fizička zaštita je neophodno potrebna. Svakodnevno se dešavaju incidenti koji utječu na psihičko i fizičko stanje radnika, a posebno radnica, jer su uvrede, prijetnje i psovke svakodnevnica blagajnika.

    Jedan od razloga su nelogično skupe kaznene tarife za određene situacije u procesu naplate. Zato korisnici često odbijaju plaćanje. Taj problem je izražen ljeti, kada je povećan obim posla i mnogo otežava izvršavanje našeg posla.

    2. Blagajnice ne smiju raskopčati ni dugme na košulji jer su tokom 24 sata pod neovlaštenim videosnimanjem kako u kućici tako i u objektu. Isti videonadzor u objektu smješten u hodnicima bilježi svaki odlazak u toalet svih uposlenika.

    3. Prekovremni rad koji nije plaćen je jedan od ključnih elemenata potencijalne tužbe radnika, budući da se radi o vrlo velikom broju prekovremenih sati na godišnjem nivou koji radnicima nisu plaćeni niti eventualno pretvoreni u slobodne dane.

    4. Problem ubrzanih turnusa koji radnicima ne dozvoljavaju medicinski, ali i humano neophodne sate odmora, što je protivno pravilniku o radu JP “Autoceste FBiH” jer dodatno ponižava uposlenike, budući da se takav režim rada uspostavlja pod pritiskom nadređnih šefova rada.

    5. Nelogično je da devet osoba radi u Odjelu elektronske naplate, a u isto vrijeme polovicu posla u vezi sa ACC izvršavaju uposlenici naplate. Dodajmo i činjenicu da u situaciji kada je ACC operater na NM Sarajevo sjever na odsustvu, niko iz odjela za elektronsku naplatu ne preuzima taj dio posla, već to rade uposlenici naplate. A za to vrijeme kompletan Odjel elektronske naplate sjedi u kancelarijama, iako su svi izuzetno upućeni u taj dio posla budući da su ga prethodno obavljali. Oni rade samo osam sati dnevno i to je 40 naprema 60 posla koji rade zaposlenici naplate, to jeste rade njihov dio posla jer naplata radi 24/7.

    6. Bakšiš. Radnici na blagajni zbog težine i ustaljenosti operacija prilikom naplate putarine često imaju problem sa padom koncentracije pa se dovedu u situaciju da ne vrate uredno kusur prilikom vraćene veće količine novca nego što je to potrebno, znači vrate više nego što u blagajni sistem duži, manjak se na kraju mjeseca odbije od plate radnika. U isto vrijeme, svakodnevno višak, odnosno bakšiš, blagajnici predaju u pazar a što je sigurno značajna količina para. Mi smo stajališta da nije uredu da nam se odbija manjak pored viška koji svaki dan predajemo firmi ogromnog viška para.

    7. Rad vikendima. Potrebno je uraditi zakonsku provjeru dodatka na Pravilnik o radu JP “Autoceste FBiH” gdje nam je rad u turnusu okarakterisan kao preraspoređeno radno vrijeme, osmosatno, čime nam je ukinut bonus u iznosu od 20 posto tokom rada vikendom.

    8. Koeficijenti. Mi smo stajališta da važnost i težina posla, kao i utjecaj okolnosti posla na zdravlje uposlenika na naplati (izduvni gasovi bogati teškim metalima, rad noću, sjedeći posao, izlaganje naglim promjenama temperature zbog vremenskih uslova i svakodnevno ponavljanje istih radnji), imali i odgovornost posla koji obavljaju blagajnici i vođe smjena na naplati cestarine da nisu usklađeni sa trenutno važećim koeficijentima. Očekujemo više razumijevanja da nam se odobre maksimalni iznosi prema trenutnoj sistematizaciji JP “Autoceste FBiH” ili sistematizaciji koja je tek urađena.

    9. Sindikat. Nigdje na svijetu nema sindikata radnika kao što je sindikat JP Autoceste FBiH. Ovaj naš izgleda samo služi da svojoj rodbini koja radi u JP Autoceste FBiH obezbijedi bolje uslove na drugim pozicijama ili da zaposle svoje sinove i kćerke, rodbinu i prijatelje. Pored toga, briga im je i organizovanje novogodišnje zabave, ali se ponavlja pitanje zašto se većina budžeta Sindikata troši na novogodišnju proslavu a radnicima nisu u stanju kupiti nešto od opreme što bi im pomoglo u radu.

    Dobili bajramluke

    10. Stimulacije. Kako je moguće da naša kompanija nije dala stimulaciju nikome sa naplate, a ti ljudi sa naplate su bili direktno najugroženiji tokom korone? Ipak je naša kompanija dala stimulacije, ali onima koji su radili od kuće. Svaka čast novom generalnom koji je jedini, od kad postoji firma, dao bajramluke kao neku nagradu. Nikad prije niko ništa.

    11. Službe i zaposlenici. Postoje službe koje su svrha samo sebi. Recimo služba za neki posao, rade tri čovjeka sad u jednoj smjeni a nekad su radili dvije smjene za održavanje objekata naplate. Naplata radi 24/7 a podršku ima samo do tri sata popodne i samo radnim danima. Upitno je i šta rade do 3 sata a svi znaju kad idu kući. Kontrola nije na usluzi naplati. Vođe smjena i blagajnu opterećuju samo budalaštinama, bez ičega što bi unaprijedilo rad firme. Samo tračevi i nebitnosti.

    12. Na kraju, zaključak je da, pošto plaćamo putarinu, radimo poslove 70 posto svih službi i snalazimo se kako znamo i umijemo jer radimo 24 sata, da još zamijenimo čistačice, da počnemo čistiti i shvatit ćete da je sav teret spao na blagajnu. Ovim putem mi, radnici blagajnici i vođe smjene, pozivamo sve kolege koje još nisu da se učlane u sindikat i smijenimo neradnike koji nikad nisu stali iza naših prava i benefita – navodi se u opširnom pismu blagajnika JP “Autoceste FBiH”.

    IzvorAvaz
    Zenica
    clear sky
    -4.9 ° C
    -4.9 °
    -4.9 °
    84 %
    2.1kmh
    2 %
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    11 °
    sri
    9 °
    čet
    10 °