Mladi u Zenici učili kako prepoznati kvalitetan medijski sadržaj
Mladi u Zenici učili kako prepoznati kvalitetan medijski sadržaj
Na radionici „Jačanje medijske pismenosti kod mladih“ održanoj u Zenici 16. decembra medijski stručnjaci su mlade učili kako prepoznati kvalitetan medijski sadržaj na internetu i šta može da utiče na uređivačke politike medija.
Radionicu je podržala Evropska unija uz realizaciju Mediacentra Sarajevo i Agencije Boram, a organizovana je s ciljem da se mlađoj generaciji pomogne da se lakše snađe prilikom pretraživanja medijskih sadržaja, posebno imajući u vidu nove tehnologije. Kako je naglašeno i u ciljevima projekta, mladi nemaju dovoljno znanja da na pravilan način procijene kredibilitet medija i medijskog sadržaja koji objavljuju, a nedostaju im i vještine da bi sami na društvenim mrežama plasirali teme koje ih zanimaju.
Radionica za mlade u Zenici
– Edukacija mladih na temu medijske i informacijske pismenosti je iznimno važna, jer mladi nemaju priliku o ovome učiti u osnovnim i srednjim školama. Npr. u Republici Sprskoj ove godine je uveden predmet Digitalni svijet u drugom razredu osnovne škole, ali neophodne su kontinuirane edukacije jer svijet medija se stalno mijenja i svake godine imamo nove izazove i trendove. Bitno je da takve edukacije sadrže obuke o osnovnim novinarskim standardima i formama i ulozi te odgovornosti medija u društvu, o načinima na koji mediji funkcioniraju, o javnom interesu. Također bi bilo važno da mladi uče o načinima na koje mogu provjeriti izvore informacija i kredibilitet autora, te da vide i pozitivne i profesionalne primjere medijskog izvještavanja – rekla je Anida Sokol iz Mediacentra.
Posebno je ukazana pažnja na relativno veliki broj registrovanih tradicionalnih medija u BiH, kao i činjenicu da se oni bore za svoj udio na tržištu koje je prilično zasićeno. Pritom, kako je naglašeno, broj portala koji objavljuju medijski sadržaj višestruko nadilazi klasične medije, što stvara dodatne izazove i kada je u pitanju finansiranje, pronalaženje dovoljno kvalitetnog kadra koji bi vodio te medije, ali i zasićenje javnog prostora različitim informacijama, što otežava provjeravanje kredibilnosti svake od objavljene vijesti.
Poznata influenserka Merima Bešlagić je također razgovarala sa mladima na ovu temu
Ilda, jedna od polaznica radionice, rekla je da je na radionici naučila mnogo stvari koje će moći primijeniti.
– Najzanimljiviji dio radionice mi je bio onaj u kojem smo saznali za neke website-ove putem kojih možemo da vidimo tačnost informacija u medijima. Nažalost, dosta dezinformacija se širi u današnje vrijeme. Ja prva nisam znala za neke dobre mogućnosti koje nam pruža internet – rekla je ona.
Na radionici „Jačanje medijske pismenosti kod mladih“ održanoj u Zenici 16. decembra medijski stručnjaci su mlade učili kako prepoznati kvalitetan medijski sadržaj na internetu i šta može da utiče na uređivačke politike medija.
Radionicu je podržala Evropska unija uz realizaciju Mediacentra Sarajevo i Agencije Boram, a organizovana je s ciljem da se mlađoj generaciji pomogne da se lakše snađe prilikom pretraživanja medijskih sadržaja, posebno imajući u vidu nove tehnologije. Kako je naglašeno i u ciljevima projekta, mladi nemaju dovoljno znanja da na pravilan način procijene kredibilitet medija i medijskog sadržaja koji objavljuju, a nedostaju im i vještine da bi sami na društvenim mrežama plasirali teme koje ih zanimaju.
Radionica za mlade u Zenici
– Edukacija mladih na temu medijske i informacijske pismenosti je iznimno važna, jer mladi nemaju priliku o ovome učiti u osnovnim i srednjim školama. Npr. u Republici Sprskoj ove godine je uveden predmet Digitalni svijet u drugom razredu osnovne škole, ali neophodne su kontinuirane edukacije jer svijet medija se stalno mijenja i svake godine imamo nove izazove i trendove. Bitno je da takve edukacije sadrže obuke o osnovnim novinarskim standardima i formama i ulozi te odgovornosti medija u društvu, o načinima na koji mediji funkcioniraju, o javnom interesu. Također bi bilo važno da mladi uče o načinima na koje mogu provjeriti izvore informacija i kredibilitet autora, te da vide i pozitivne i profesionalne primjere medijskog izvještavanja – rekla je Anida Sokol iz Mediacentra.
Posebno je ukazana pažnja na relativno veliki broj registrovanih tradicionalnih medija u BiH, kao i činjenicu da se oni bore za svoj udio na tržištu koje je prilično zasićeno. Pritom, kako je naglašeno, broj portala koji objavljuju medijski sadržaj višestruko nadilazi klasične medije, što stvara dodatne izazove i kada je u pitanju finansiranje, pronalaženje dovoljno kvalitetnog kadra koji bi vodio te medije, ali i zasićenje javnog prostora različitim informacijama, što otežava provjeravanje kredibilnosti svake od objavljene vijesti.
Poznata influenserka Merima Bešlagić je također razgovarala sa mladima na ovu temu
Ilda, jedna od polaznica radionice, rekla je da je na radionici naučila mnogo stvari koje će moći primijeniti.
– Najzanimljiviji dio radionice mi je bio onaj u kojem smo saznali za neke website-ove putem kojih možemo da vidimo tačnost informacija u medijima. Nažalost, dosta dezinformacija se širi u današnje vrijeme. Ja prva nisam znala za neke dobre mogućnosti koje nam pruža internet – rekla je ona.
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Saglasnost sa ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj veb lokaciji. Nepristanak ili povlačenje saglasnosti može negativno uticati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalno
Uvijek aktivan
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korišćenja određene usluge koju izričito zahteva pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu obavljanja prenosa komunikacije preko elektronske komunikacione mreže.
Preference
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja preferencija koje ne zahteva pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog poziva, dobrovoljne saglasnosti od strane vašeg Internet provajdera ili dodatne evidencije treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na veb lokaciji ili na nekoliko veb lokacija u slične marketinške svrhe.