4.6 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Građani BiH u prvih pet mjeseci ove godine popili su uvozne vode za 66 miliona KM

    Građani BiH u prvih pet mjeseci ove godine popili su uvozne vode za 66 miliona KM

    Bosna i Hercegovina je zemlja bogata vodom, ali isto tako i zemlja u koju se svake godine uvezu ogromne količine vode.

    - Reklama -

    Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, u našu zemlju je samo u prvih pet mjeseci ove godine uvezeno više od 70 miliona litara raznih vrsta vode u vrijednosti 66 miliona KM, što je četiri puta više u odnosu na vrijednost vode koja je plasirana na strana tržišta. S druge strane, u istom periodu u inostranstvo je iz naše zemlje otišlo oko 33 miliona litara vode, vrijednosti nešto više od 15 miliona KM.

    Podaci UIO pokazuju da je za pet mjeseci prošle godine uvezeno skoro 59 miliona litara vode, vrijedne 54 miliona KM, dok je u istom periodu iz BiH izvezeno nešto više od 35 miliona litara vode, vrijednosti oko 16 miliona KM.

    - Reklama -

    – Slobodno tržište i nedovoljna zaštita domaće proizvodnje u svim sferama privrede samo zadaju udarce domaćim proizvođačima. Nedostaju nam adekvatni poticaji, ali i jaki brendovi kakve imaju zemlje u okruženju, kao što su Srbija i Hrvatska, koje imaju mnogo veći uvoz u BiH nego mi izvoz na njihovu teritoriju. Ono što je trenutno najrealnije i najučinkovitije je udružena akcija svih aktera, od institucija do komora u BiH i građana, da se kupuju domaći proizvodi. Pored marketinške kampanje, koja je neophodna, potrebno je uvesti, recimo u škole, kampanje za učenje podmlatka o bitnosti kupovine domaćeg proizvoda, pokrenuti kampanju edukacije kupaca, promociju domaćih proizvoda i domaće proizvodnje s ciljem promjene mentaliteta domaćih potrošača, uz angažman i podršku svih institucija. Strane kompanije od kojih uvozimo vodu godinama imaju agresivnu kampanju – kazali su za Klix.ba iz Vanjskotrgovinske komore BiH.

    Posmatrajući vanjskotrgovinsku razmjenu voda, uključujući prirodne, mineralne, gazirane, sa i bez dodatih šećera, zaslađivača i aroma u periodu 2019/2020. godina, obim vanjskotrgovinske razmjene za 2020. godinu vrijednosno je iznosio 192,1 milion KM, od čega je izvoz iznosio 45,2 miliona KM, a uvoz 147 miliona KM. U prošloj godini došlo je do smanjenja izvoza (-12,1%) i uvoza (-14%) u odnosu na 2019. te se može konstatovati da je došlo do pada potrošnje generalno.

    – Kada je riječ o izvoznim tržištima, u 2020. godini, uključujući prirodne, mineralne, gazirane, sa i bez dodatih šećera, zaslađivača i aroma, najviše vode smo izvezli u Hrvatsku, Srbiju, Švicarsku i Njemačku. U BiH se voda u najvećoj količini uvozila iz Srbije, zatim Hrvatske, Slovenije, Mađarske i Rumunije – istakli su iz VTK-a.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Bosna i Hercegovina je zemlja bogata vodom, ali isto tako i zemlja u koju se svake godine uvezu ogromne količine vode.

    - Reklama -

    Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, u našu zemlju je samo u prvih pet mjeseci ove godine uvezeno više od 70 miliona litara raznih vrsta vode u vrijednosti 66 miliona KM, što je četiri puta više u odnosu na vrijednost vode koja je plasirana na strana tržišta. S druge strane, u istom periodu u inostranstvo je iz naše zemlje otišlo oko 33 miliona litara vode, vrijednosti nešto više od 15 miliona KM.

    Podaci UIO pokazuju da je za pet mjeseci prošle godine uvezeno skoro 59 miliona litara vode, vrijedne 54 miliona KM, dok je u istom periodu iz BiH izvezeno nešto više od 35 miliona litara vode, vrijednosti oko 16 miliona KM.

    - Reklama -

    – Slobodno tržište i nedovoljna zaštita domaće proizvodnje u svim sferama privrede samo zadaju udarce domaćim proizvođačima. Nedostaju nam adekvatni poticaji, ali i jaki brendovi kakve imaju zemlje u okruženju, kao što su Srbija i Hrvatska, koje imaju mnogo veći uvoz u BiH nego mi izvoz na njihovu teritoriju. Ono što je trenutno najrealnije i najučinkovitije je udružena akcija svih aktera, od institucija do komora u BiH i građana, da se kupuju domaći proizvodi. Pored marketinške kampanje, koja je neophodna, potrebno je uvesti, recimo u škole, kampanje za učenje podmlatka o bitnosti kupovine domaćeg proizvoda, pokrenuti kampanju edukacije kupaca, promociju domaćih proizvoda i domaće proizvodnje s ciljem promjene mentaliteta domaćih potrošača, uz angažman i podršku svih institucija. Strane kompanije od kojih uvozimo vodu godinama imaju agresivnu kampanju – kazali su za Klix.ba iz Vanjskotrgovinske komore BiH.

    Posmatrajući vanjskotrgovinsku razmjenu voda, uključujući prirodne, mineralne, gazirane, sa i bez dodatih šećera, zaslađivača i aroma u periodu 2019/2020. godina, obim vanjskotrgovinske razmjene za 2020. godinu vrijednosno je iznosio 192,1 milion KM, od čega je izvoz iznosio 45,2 miliona KM, a uvoz 147 miliona KM. U prošloj godini došlo je do smanjenja izvoza (-12,1%) i uvoza (-14%) u odnosu na 2019. te se može konstatovati da je došlo do pada potrošnje generalno.

    – Kada je riječ o izvoznim tržištima, u 2020. godini, uključujući prirodne, mineralne, gazirane, sa i bez dodatih šećera, zaslađivača i aroma, najviše vode smo izvezli u Hrvatsku, Srbiju, Švicarsku i Njemačku. U BiH se voda u najvećoj količini uvozila iz Srbije, zatim Hrvatske, Slovenije, Mađarske i Rumunije – istakli su iz VTK-a.

    IzvorKlix.ba
    Zenica
    clear sky
    4.6 ° C
    4.6 °
    4.6 °
    76 %
    1.2kmh
    0 %
    sub
    3 °
    ned
    6 °
    pon
    9 °
    uto
    11 °
    sri
    9 °