Mediteran koji u normalnim godinama privlači otprilike trećinu svih svjetskih turista i u 2021. bit će najpoželjnije ljetno odredište. Mnoge turističke zemlje ovih dana pojačano nastoje skrenuti turiste sebi.
Hrvatska je prije nekoliko dana lansirala kampanju sa stranim turistima u glavnoj ulozi “Trust me, I’ve been there”. Pridružile su joj se Francuska, Grčka, Španija, Turska, Austrija…
“All you want is Greece”
Zahvaljujući vakcinaciji i tzv. zelenom pasošu svi u utrku za goste ulaze sa povećanim apetitima. Hrvatska, koja je lani ostvarila svako drugo noćenje iz rekordne 2019., sada cilja barem 60% turističkog prometa iz te godine. Grčka se poigrala s hitom Beatlesa “All You Need is Love” i prije nekoliko dana pokrenula šestomjesečnu kampanju pod sloganom “All you want is Greece”. Cilja 50% rezultata iz 2019.
Zemlja koja je lani uprihodila samo četiri milijarde eura od turizma (u 2019. 18 mlrd. eura) nada se najvećom kampanjom u posljednjem desetljeću privući oko 15 miliona turista. Grčka je promocija fokusirana na prirodne ljepote zemlje i sigurnost od koronavirusa, što u svoju reklamu nastoje ukomponirati mnoge zemlje.
“Safe stay in Croatia”
Hrvatska se po tom pitanju pozitivno izdvojila još u veljači kampanjom “Safe stay in Croatia”, a koliko udovoljavanje stranim gostima može biti hod po rubu pokazalo se s turskom porukom “Enjoy, I’m vaccinated’. Ogorčenje u turskoj javnosti prvo su izazvale mjere prema kojima su oni trebali ostati izolirani u kući dok je turistima, koji su u kratkom posjetu, dopušteno izuzeće.
“You deserve Spain”
Turistička velesila Španjolska ovaj je mjesec lansirala promotivnu kampanju pod sloganom “You deserve Spain”. Ta je zemlja prije pandemije godišnje ugošćavala 84 miliona stranih turista, a u 2021. se nada ugostiti 45 miliona. Kampanja uglavnom ide u digitalnom formatu, a u Britaniji, Njemačkoj i Francuskoj i klasičnim oglasima u medijima, na otvorenom, autobusima itd.
Najveći konkurent Španiji i dalje je Francuska, koja u normalnim godinama ima 90 miliona turista i 57 milijardi eura prihoda. Kampanjom “What really matters” u deset europskih zemalja Francuzi promoviraju lifestyle, naročito u ruralnim i rijetko naseljenim područjima, donosi Večernji list.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.