4.3 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Šta o vakcinisanju kažu Islamska zajednica i Katolička crkva u BiH?

    Šta o vakcinisanju kažu Islamska zajednica i Katolička crkva u BiH?

    Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini podržava vakcinaciju stanovništva protiv COVID-a 19, imajući povjerenje u ono što su o tome kazali stručnjaci.

    - Reklama -

    Iz Katoličke crkve za N1 su naveli da slijedi nauk Opće Crkve, te da se nikada nije ni pitala da li se vakcinisati ili ne, nego je bilo pitanje o moralnosti korištenja nekih vakcina protiv koronavirusa.

    Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini podržava vakcinaciju stanovništva protiv COVID-a 19, imajući povjerenje u ono što su o tome kazali stručnjaci.

    - Reklama -

    Odgovor na postavljeno pitanje redakcije N1 dao je fetva-i emin prof. dr. Enes Ljevaković.

    – Islamska zajednica o ovom pitanju do sada nije zauzimala službeni stav putem nadležnih tijela/organa. Budući da je ovo prije svega medicinsko/zdravstveno pitanje, mi se u tome općenito oslanjamo na medicinsku i farmaceutsku struku i nauku. Kao i u slučaju drugih bolesti, idemo s povjerenjem ljekaru na pregled i koristimo lijekove koje propiše, tako se trebamo ponašati i kad je riječ o vakcinisanju. Svakako da pacijenti imaju pravo znati kakve lijekove koriste i kojeg sastava, uključujući i sadržaj vakcina koje im se nude – izjavio je prof. dr. Ljevaković.

    Dodaje da ukoliko se nema mogućnost izbora, onda se postupa po principu nužde.

    – Iako su se pojavile određene špekulacije u vezi pojedinih komponenti svinjskog porijekla (želatin), nema zvanične potvrde takvih tvrdnji. Ukoliko bi se potvrdilo da u nekim vrstama vakcine ima takvih sastojaka, a u drugim nema, a u prilici smo birati između te dvije vrste (kod različitih proizvođača), svakako da je bolje odabrati ovu drugu vrstu. Ako nemamo mogućnost izbora, onda postupamo prema principu nužde, u skladu sa sličnom situacijom o kojoj se govori u ajetima kojima se zabranjuju određene vrste hrane, gdje se navodi: „osim ako budete primorani na to (u nuždi)” (Sure El-Bekare, 173, El-Maide, 3, El-En’am, 145, En-Nahl, 115). Budući da se radi o ozbiljnoj prijetnji zdravlju/životima ljudi i normalnom odvijanju važnih društvenih aktivnosti, slučaj pandemije i vakcinisanja kojim se prevenira zaraza, može se podvesti pod načelo nužde. Ukoliko vakcinacija bude zakonski obavezna, nužda je očigledna, a ako bude dobrovoljna, onda će svako procijeniti šta je za njega bolje. Savjetujemo da to bude uz konsultaciju s ljekarom – zaključuje Ljevaković u odgovoru.

    Kada je riječ o Katoličkoj crkvi, kažu da oni u svojoj praksi slijede učenje Opće Crkve.

    – Katolička Crkva u Bosni i Hercegovini slijedi nauk Opće Crkve. Nikada se nije ni pitala cijepiti se ili ne, nego je bilo pitanje o moralnosti korištenja nekih vakcina protiv covida-19. Svaku dilemu u tom pogledu razriješila je vatikanska Kongregacija za nauk vjere Bilješkom o moralnosti korištenja nekih vakcina protiv covida-19 od 21. prosinca 2020., a sam tekst je odobrio papa Franjo. Tako je među ostalim navedeno da se sve vakcine koje su odobrene kao klinički sigurne i učinkovite mogu koristiti u dobroj vjeri. Posebno je sporna bila upotreba vakcina koje su u svojim istraživačkim i proizvodnim procesima koristile stanične linije iz tkiva dvaju fetusa pobačenih u 60-tim godinama prošlog stoljeća. I u tome pogledu Kongregacija za nauk vjere dala je pristanak za korištenje takvih vakcina uz objašnjenje: „U tom smislu, kad etički nesporne vakcine protiv covid-19 nisu dostupne (npr. u zemljama gdje etički nesporne vakcine nisu dostupne liječnicima i pacijentima, ili gdje je njihova distribucija otežana zbog posebnih uvjeta skladištenja i prijevoza, ili kada se u istoj zemlji distribuiraju različiti tipovi vakcina, a zdravstvene vlasti ne dozvoljavaju građanima da izaberu kojom će se vakcinom vakcinisati), moralno je prihvatljivo primiti vakcinu protiv covida-19 koja su tijekom istraživanja i proizvodnog procesa koristila stanične linije pobačenih fetusa – navode iz Crkve.

    Također su dodali i sljedeće:

    – Međutim, treba naglasiti da moralno dopuštena upotreba ovih vrsta vakcina, zbog određenih uslova koji ga takvom čine, sama po sebi ne daje legitimitet, pa čak ni indirektan, praksi pobačaja i nužno pretpostavlja protivljenje praksi pobačaja od strane onih koji ove vakcine koriste. Isto tako Crkva se zalaže da vakcine budu dostupne svima, posebno onima u najsiromašnijim zemljama. ‘Postoji i moralni imperativ za farmaceutsku industriju, vlade i međunarodne organizacije, da osiguraju da vakcine koje su s medicinskog gledišta učinkovite i sigurne, ali i etički prihvatljie, budu dostupne i najsiromašnijim zemljama, i to na način koji im neće biti preskup. Nedostatak pristupa vakcinama u protivnom bi postao još jedan oblik diskriminacije i nepravde koji osuđuje siromašne zemlje da nastave živjeti u zdravstvenom, ekonomskom i socijalnom siromaštvu’, stav je Katoličke Crkve kojega je izrekla spomenuta Kongregacija – naveo je za N1 don Dražen Kustura, Predstojnik Ureda za odnose s javnošću i glasnogovornik Vrhbosanske nadbiskupije.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini podržava vakcinaciju stanovništva protiv COVID-a 19, imajući povjerenje u ono što su o tome kazali stručnjaci.

    - Reklama -

    Iz Katoličke crkve za N1 su naveli da slijedi nauk Opće Crkve, te da se nikada nije ni pitala da li se vakcinisati ili ne, nego je bilo pitanje o moralnosti korištenja nekih vakcina protiv koronavirusa.

    Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini podržava vakcinaciju stanovništva protiv COVID-a 19, imajući povjerenje u ono što su o tome kazali stručnjaci.

    - Reklama -

    Odgovor na postavljeno pitanje redakcije N1 dao je fetva-i emin prof. dr. Enes Ljevaković.

    – Islamska zajednica o ovom pitanju do sada nije zauzimala službeni stav putem nadležnih tijela/organa. Budući da je ovo prije svega medicinsko/zdravstveno pitanje, mi se u tome općenito oslanjamo na medicinsku i farmaceutsku struku i nauku. Kao i u slučaju drugih bolesti, idemo s povjerenjem ljekaru na pregled i koristimo lijekove koje propiše, tako se trebamo ponašati i kad je riječ o vakcinisanju. Svakako da pacijenti imaju pravo znati kakve lijekove koriste i kojeg sastava, uključujući i sadržaj vakcina koje im se nude – izjavio je prof. dr. Ljevaković.

    Dodaje da ukoliko se nema mogućnost izbora, onda se postupa po principu nužde.

    – Iako su se pojavile određene špekulacije u vezi pojedinih komponenti svinjskog porijekla (želatin), nema zvanične potvrde takvih tvrdnji. Ukoliko bi se potvrdilo da u nekim vrstama vakcine ima takvih sastojaka, a u drugim nema, a u prilici smo birati između te dvije vrste (kod različitih proizvođača), svakako da je bolje odabrati ovu drugu vrstu. Ako nemamo mogućnost izbora, onda postupamo prema principu nužde, u skladu sa sličnom situacijom o kojoj se govori u ajetima kojima se zabranjuju određene vrste hrane, gdje se navodi: „osim ako budete primorani na to (u nuždi)” (Sure El-Bekare, 173, El-Maide, 3, El-En’am, 145, En-Nahl, 115). Budući da se radi o ozbiljnoj prijetnji zdravlju/životima ljudi i normalnom odvijanju važnih društvenih aktivnosti, slučaj pandemije i vakcinisanja kojim se prevenira zaraza, može se podvesti pod načelo nužde. Ukoliko vakcinacija bude zakonski obavezna, nužda je očigledna, a ako bude dobrovoljna, onda će svako procijeniti šta je za njega bolje. Savjetujemo da to bude uz konsultaciju s ljekarom – zaključuje Ljevaković u odgovoru.

    Kada je riječ o Katoličkoj crkvi, kažu da oni u svojoj praksi slijede učenje Opće Crkve.

    – Katolička Crkva u Bosni i Hercegovini slijedi nauk Opće Crkve. Nikada se nije ni pitala cijepiti se ili ne, nego je bilo pitanje o moralnosti korištenja nekih vakcina protiv covida-19. Svaku dilemu u tom pogledu razriješila je vatikanska Kongregacija za nauk vjere Bilješkom o moralnosti korištenja nekih vakcina protiv covida-19 od 21. prosinca 2020., a sam tekst je odobrio papa Franjo. Tako je među ostalim navedeno da se sve vakcine koje su odobrene kao klinički sigurne i učinkovite mogu koristiti u dobroj vjeri. Posebno je sporna bila upotreba vakcina koje su u svojim istraživačkim i proizvodnim procesima koristile stanične linije iz tkiva dvaju fetusa pobačenih u 60-tim godinama prošlog stoljeća. I u tome pogledu Kongregacija za nauk vjere dala je pristanak za korištenje takvih vakcina uz objašnjenje: „U tom smislu, kad etički nesporne vakcine protiv covid-19 nisu dostupne (npr. u zemljama gdje etički nesporne vakcine nisu dostupne liječnicima i pacijentima, ili gdje je njihova distribucija otežana zbog posebnih uvjeta skladištenja i prijevoza, ili kada se u istoj zemlji distribuiraju različiti tipovi vakcina, a zdravstvene vlasti ne dozvoljavaju građanima da izaberu kojom će se vakcinom vakcinisati), moralno je prihvatljivo primiti vakcinu protiv covida-19 koja su tijekom istraživanja i proizvodnog procesa koristila stanične linije pobačenih fetusa – navode iz Crkve.

    Također su dodali i sljedeće:

    – Međutim, treba naglasiti da moralno dopuštena upotreba ovih vrsta vakcina, zbog određenih uslova koji ga takvom čine, sama po sebi ne daje legitimitet, pa čak ni indirektan, praksi pobačaja i nužno pretpostavlja protivljenje praksi pobačaja od strane onih koji ove vakcine koriste. Isto tako Crkva se zalaže da vakcine budu dostupne svima, posebno onima u najsiromašnijim zemljama. ‘Postoji i moralni imperativ za farmaceutsku industriju, vlade i međunarodne organizacije, da osiguraju da vakcine koje su s medicinskog gledišta učinkovite i sigurne, ali i etički prihvatljie, budu dostupne i najsiromašnijim zemljama, i to na način koji im neće biti preskup. Nedostatak pristupa vakcinama u protivnom bi postao još jedan oblik diskriminacije i nepravde koji osuđuje siromašne zemlje da nastave živjeti u zdravstvenom, ekonomskom i socijalnom siromaštvu’, stav je Katoličke Crkve kojega je izrekla spomenuta Kongregacija – naveo je za N1 don Dražen Kustura, Predstojnik Ureda za odnose s javnošću i glasnogovornik Vrhbosanske nadbiskupije.

    IzvorN1 BiH
    Zenica
    clear sky
    4.3 ° C
    4.3 °
    4.3 °
    70 %
    1.9kmh
    5 %
    ned
    6 °
    pon
    9 °
    uto
    11 °
    sri
    9 °
    čet
    12 °