U povodu obilježavanja kampanje “16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja”, Udruženje “Medica” Zenica organizovalo je danas konferenciju za štampu s ciljem predstavljanja prve mobilne aplikacije u BiH “Prijavi nasilje”.
Sabiha Husić, direktorica Udruženja, uz čiju je saradnju platforma sačinjena, navela je da je aplikacija značajna za žrtve jer njima često treba hrabrosti i odvažnosti da prijave nasilje.
Prijavom, žrtva automatski dobija sigurnost, istakla je Husić, jer može vidjeti koje su joj sigurne kuće na raspolaganju u BiH.
- Dešava se da, ako se prijavi nasilje nekoj instituciji koja nije osjetljiva na pitanje rodno zasnovanog nasilja, to često bude zadnji kontakt i prijavljivanje, jer žena ili djevojčica misli da nema više izlaza. Međutim, vjerujem da će sa ovom aplikacijom kontaktirati i sigurne kuće, koje im stoje na usluzi, a onda ih upoznati ko im sve i na koji način ima obavezu da pomogne – kaže Husić.
Aplikacija je sačinjena u namjeri da omoguće žrtvama sigurnije prijavljivanje nasilja koje doživljavaju ili mu svjedoče te alarmiranje u okruženje u kojem se nasilje češće dešava.
Porast nasilja tokom pandemije COVID-19
U Bosni i Hercegovini funkcionira osam sigurnih kuća, od koje je pet u Federaciji BiH, a tri u Republici Srpskoj.
Jedna od posljedica pandemije COVID-19 je porast nasilja u porodici. Iako se broj poziva povećao, postalo je teže pružiti pomoć.
Medica je tokom pandemije primila 40 žena.
- Problem je što druge institucije nisu radile, centri za socijalni rad i policija. Po sadašnjim procedurama, u sigurnu kuću ne možemo direktno primiti žrtvu nasilja, čak i kada prepoznamo nasilje – ističe Husić.
Udruženje “Medica” Zenica će sutra s početkom u 11:00 sati, organizovati uličnu akciju u povodu početka obilježavanja kampanje “16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja”.
Ulična akcija će održi na Trgu Alije Izetbegovića (plato ispred Robne kuće Bosanka).
Tokom događaja, koji će trajati u periodu od 11:00 do 12:00 sati, građankama i građanima će biti distribuirani promotivni materijali u formi maski, lifleta, planera, magneta itd. s porukom ovogodišnje kampanje.
[ngg src=”galleries” ids=”260″ display=”basic_thumbnail”]Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.