-6.5 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Boris Britvar: Ruralni razvoj grada (VIDEO)

    Boris Britvar: Ruralni razvoj grada (VIDEO)

    Ruralna područja grada Zenice posjeduju značajne potencijale u pogledu prirodnih i ljudskih resursa, a to je potrebno iskoristiti za postizanje uravnoteženog razvoja ruralnog područja kroz podizanje konkurentnosti ruralne ekonomije, povećanje zaposlenosti, te pretvaranje tih područja u pogodna mjesta za život i rad stanovništva.

    - Reklama -

    Nužna su ulaganja u ruralne zajednice kako bi se stanovnicima omogućio normalan život i privređivanje u 21. stoljeću što podrazumijeva konačno rješavanje osnovnih komunalnih problema (izgradnja saobraćajnica, vodovodne i kanalizacione mreže, uvođenje i modernizacija javne rasvjete), obnovu mjesnih ambulanti, domova kulture, poljoprivrednih zadruga i kvalitetno povezivanje s urbanim dijelom Zenice kroz uvođenje besplatnog javnog prevoza.

    Jačanjem ruralnih sredina smanjuje se pritisak ali i jača položaj urbanog dijela Zenice te smanjuje netrpeljivost između grada i sela, a poseban akcenat se treba staviti na potencijale zeničkih ruralnih sredina u razvoju turizma (ruralnog, gastronomskog, planinskog, adrenalinskog itd).

    - Reklama -

    Temelj održivog razvoja i jedini način da se omogući normalan razvoj Zenice je uspostavljanje ravnoteže između urbanih i ruralnih područja.

    Budući urbanistički, ali i svaki drugi razvoj Zenice, mora biti utemeljen na tri osnovne i najvažnije komunikacije našeg grada, a to su rijeke Bosna, Babina rijeka i Kočeva.

    Kada govorimo o ruralnom razvoju, Babinski i Kočevski sliv, iako se nalaze na suprotnim stranama grada, imaju mnogo zajedničkih tačaka i mogu se rješavati integralnim i identičnim rješenjima.

    Ova dva sliva predstavljaju budućnost grada Zenice, a posebnu prednost imaju zbog činjenice da se dobar dio zemljišta na ovom području nalazi u vlasništvu grada Zenice. To omogućava usvajanje posebne politike stambenog zbrinjavanja mladih putem organizovanog poticaja koji podrazumijeva dodjelu besplatnih parcela namijenjenih izgradnji individualnih stambenih objekata.

    Time ćemo riješiti problem stambenog zbrinjavanja mladih ali i doprinijeti repopulaciji ovih važnih i prosperitetnih područja Zenice.

    Rješavanje stambenog pitanja mladih nije dovoljno kako bi se omogućio njihov normalan život jer im je potrebno i zaposlenje. Taj se problem može riješiti kroz uspostavu adekvatnog sistema poticaja razvoja poljoprivrede i stočarstva na način da gradska uprava omogući uspostavu poljoprivrednih i stočarskih gazdinstava te obezbijedi otkup tih proizvoda kroz organizovan sistem otkupnih stanica i zadruga.

    Slični modeli već postoje u mnogim europskim zemljama pa i kod naših susjeda, a Bosna i Hercegovina ima i pristup pojedinim europskim fondovima koji mogu biti korišteni za realizaciju ovakvih projektnih ideja.

    Osim Babinskog i Kočevskog sliva bitno je istaknuti još jednu vrlo važnu regiju na području grada Zenice, a u pitanju je regija Nemila koja također ima ogroman potencijal za budući razvoj.

    Za ovu regiju od presudnog značaja je konačna realizacija stare ideje o izgradnji direktne saobraćajne veze između Nemile i Teslića.

    Naime, ideja o izgradnji ove dionice stara je nekoliko decenija, a predstavlja vrlo važan segment razvoja, ne samo Zenice, već i šire regije. Izgradnjom puta od Nemile preko Blatnice i Bistričaka do Teslića povezala bi se dva važna regionalna centra, Zenica i Teslić, a također time bi se ostvarila i najkraća saobraćajna veza između Sarajeva i Banja Luke.

    Interes za realizaciju ovog projekta već su pokazale lokalne vlasti iz Teslića, ali i vlasti iz Republike Srpske.

    Finansijska sredstva potrebna za realizaciju ovog projekta uopće ne bi bio problem pronaći jer se on uklapa u projekat međuentitetske saradnje, a projekti takvog tipa bez problema pronalaze ulagače iz Europske unije kroz različite namjenske fondove.

    Izgradnjom ovog puta korist bi imale i lokalne zajednice Zenica i Teslić, Zeničko-dobojski kanton, oba entiteta ali i cijela Bosna i Hercegovina.

    Najveću korist bi svakako imao grad Zenice, a naročito regija Nemile jer bi osim poboljšanja saobraćajne infrastrukture i približavanja Nemilske regije Zenici došlo i do povećane privredne aktivnosti cijelog ovog kraja te podiglo i politički i privredni značaj Nemile.

    S obzirom da trasa ove ceste prolazi kroz Bistričak odnosno pored istoimenog zeničkog izletišta, a koje sada stoji zapušteno i devastirano, realizacija ove ideje bi doprinijela obnovi i revitalizaciji pomenutog izletišta.

    Time bi se omogućio intenzivan razvoj ruralnog, izletišnog, sportskog i zdravstvenog turizma što bi značajno poboljšalo životni standard ljudi nemilskog kraja.

    Osim autohtonog i autentičnog razvoja turizma kroz korištenje potencijala samog Bistričaka (naučno dokazani visoki kvalitet zraka, prirodna raznolikost itd), ovo izletište bi imalo i direktne koristi od povezivanja s Teslićem gdje već decenijama postoji vrlo visoko razvijen banjski turizam u Banji Vrućici.

    Također, regija Nemile će također biti zahvaćena već pomenutim projektom podsticanog razvoja poljoprivrede i stočarstva i organizovanog sistema otkupa i plasmana proizvoda.

    STRATEŠKI DOKUMENTI

    • Strategija ruralnog razvoja grada Zenice 2020-2030
    • Studija dekontaminacije i zaštite zemljišta

    CILJEVI

    • Izgradnja puta Nemila – Bistričak – Blatnica – Teslić
    • Izgradnja puta Zenica – Babino – Arnauti – Kakanj
    • Izgradnja puta Zenica – Čajdraš – Stranjani – Ovnak – Travnik
    • Formiranje ureda za ruralni razvoj, uključujući uspostavu fonda za razvoj i projekte EU
    • Podrška lokalnim inicijativama ruralnog razvoja
    • Podrška organizovanim oblicima udruživanja
    • Poticaj proizvođačima u smislu edukacije, finansijske potpore, te izgradnje neophodne infrastrukture
    • Poticaj stvaranju dodatnih vrijednosti za tradicionalne proizvode
    • Stimulacija mikro i malih preduzeća u ruralnim područjima
    • Plasman lokalnih proizvoda kroz otkupne stanice uz garantirane cijene i besplatno korištenje prodajnog prostora na gradskoj tržnici
    • Poboljšanje postojeće i izgradnja nove ruralne infrastrukture
    • Stvaranje povoljnih općih uslova življenja ruralne populacije
    • Podrška razvoju društvene infrastrukture s naglaskom na zdravstvo i školstvo
    • Uvođenje besplatnog javnog prevoza
    • Poboljšanje dostupnosti javnih usluga

    ZENICA ZNA, ŽELI I MORA BOLJE!

    Dragan Bogdanić

    Razgovor sa Draganom Bogdanićem, trenutnim Generalnom direktorom ZTC-a “Banja Vrućica” i kandidatom za gradonačelnika Teslića, o izgradnji strateške putne komunikacija Zenica – Nemila – Bistričak – Teslić. ZENICA ZNA, ŽELI I MORA BOLJE #BorisBritvar #DraganBogdanic #ZenicaZnaŽeliMoraBolje #Zenica

    Posted by Boris Britvar on Tuesday, November 10, 2020

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Ruralna područja grada Zenice posjeduju značajne potencijale u pogledu prirodnih i ljudskih resursa, a to je potrebno iskoristiti za postizanje uravnoteženog razvoja ruralnog područja kroz podizanje konkurentnosti ruralne ekonomije, povećanje zaposlenosti, te pretvaranje tih područja u pogodna mjesta za život i rad stanovništva.

    - Reklama -

    Nužna su ulaganja u ruralne zajednice kako bi se stanovnicima omogućio normalan život i privređivanje u 21. stoljeću što podrazumijeva konačno rješavanje osnovnih komunalnih problema (izgradnja saobraćajnica, vodovodne i kanalizacione mreže, uvođenje i modernizacija javne rasvjete), obnovu mjesnih ambulanti, domova kulture, poljoprivrednih zadruga i kvalitetno povezivanje s urbanim dijelom Zenice kroz uvođenje besplatnog javnog prevoza.

    Jačanjem ruralnih sredina smanjuje se pritisak ali i jača položaj urbanog dijela Zenice te smanjuje netrpeljivost između grada i sela, a poseban akcenat se treba staviti na potencijale zeničkih ruralnih sredina u razvoju turizma (ruralnog, gastronomskog, planinskog, adrenalinskog itd).

    - Reklama -

    Temelj održivog razvoja i jedini način da se omogući normalan razvoj Zenice je uspostavljanje ravnoteže između urbanih i ruralnih područja.

    Budući urbanistički, ali i svaki drugi razvoj Zenice, mora biti utemeljen na tri osnovne i najvažnije komunikacije našeg grada, a to su rijeke Bosna, Babina rijeka i Kočeva.

    Kada govorimo o ruralnom razvoju, Babinski i Kočevski sliv, iako se nalaze na suprotnim stranama grada, imaju mnogo zajedničkih tačaka i mogu se rješavati integralnim i identičnim rješenjima.

    Ova dva sliva predstavljaju budućnost grada Zenice, a posebnu prednost imaju zbog činjenice da se dobar dio zemljišta na ovom području nalazi u vlasništvu grada Zenice. To omogućava usvajanje posebne politike stambenog zbrinjavanja mladih putem organizovanog poticaja koji podrazumijeva dodjelu besplatnih parcela namijenjenih izgradnji individualnih stambenih objekata.

    Time ćemo riješiti problem stambenog zbrinjavanja mladih ali i doprinijeti repopulaciji ovih važnih i prosperitetnih područja Zenice.

    Rješavanje stambenog pitanja mladih nije dovoljno kako bi se omogućio njihov normalan život jer im je potrebno i zaposlenje. Taj se problem može riješiti kroz uspostavu adekvatnog sistema poticaja razvoja poljoprivrede i stočarstva na način da gradska uprava omogući uspostavu poljoprivrednih i stočarskih gazdinstava te obezbijedi otkup tih proizvoda kroz organizovan sistem otkupnih stanica i zadruga.

    Slični modeli već postoje u mnogim europskim zemljama pa i kod naših susjeda, a Bosna i Hercegovina ima i pristup pojedinim europskim fondovima koji mogu biti korišteni za realizaciju ovakvih projektnih ideja.

    Osim Babinskog i Kočevskog sliva bitno je istaknuti još jednu vrlo važnu regiju na području grada Zenice, a u pitanju je regija Nemila koja također ima ogroman potencijal za budući razvoj.

    Za ovu regiju od presudnog značaja je konačna realizacija stare ideje o izgradnji direktne saobraćajne veze između Nemile i Teslića.

    Naime, ideja o izgradnji ove dionice stara je nekoliko decenija, a predstavlja vrlo važan segment razvoja, ne samo Zenice, već i šire regije. Izgradnjom puta od Nemile preko Blatnice i Bistričaka do Teslića povezala bi se dva važna regionalna centra, Zenica i Teslić, a također time bi se ostvarila i najkraća saobraćajna veza između Sarajeva i Banja Luke.

    Interes za realizaciju ovog projekta već su pokazale lokalne vlasti iz Teslića, ali i vlasti iz Republike Srpske.

    Finansijska sredstva potrebna za realizaciju ovog projekta uopće ne bi bio problem pronaći jer se on uklapa u projekat međuentitetske saradnje, a projekti takvog tipa bez problema pronalaze ulagače iz Europske unije kroz različite namjenske fondove.

    Izgradnjom ovog puta korist bi imale i lokalne zajednice Zenica i Teslić, Zeničko-dobojski kanton, oba entiteta ali i cijela Bosna i Hercegovina.

    Najveću korist bi svakako imao grad Zenice, a naročito regija Nemile jer bi osim poboljšanja saobraćajne infrastrukture i približavanja Nemilske regije Zenici došlo i do povećane privredne aktivnosti cijelog ovog kraja te podiglo i politički i privredni značaj Nemile.

    S obzirom da trasa ove ceste prolazi kroz Bistričak odnosno pored istoimenog zeničkog izletišta, a koje sada stoji zapušteno i devastirano, realizacija ove ideje bi doprinijela obnovi i revitalizaciji pomenutog izletišta.

    Time bi se omogućio intenzivan razvoj ruralnog, izletišnog, sportskog i zdravstvenog turizma što bi značajno poboljšalo životni standard ljudi nemilskog kraja.

    Osim autohtonog i autentičnog razvoja turizma kroz korištenje potencijala samog Bistričaka (naučno dokazani visoki kvalitet zraka, prirodna raznolikost itd), ovo izletište bi imalo i direktne koristi od povezivanja s Teslićem gdje već decenijama postoji vrlo visoko razvijen banjski turizam u Banji Vrućici.

    Također, regija Nemile će također biti zahvaćena već pomenutim projektom podsticanog razvoja poljoprivrede i stočarstva i organizovanog sistema otkupa i plasmana proizvoda.

    STRATEŠKI DOKUMENTI

    • Strategija ruralnog razvoja grada Zenice 2020-2030
    • Studija dekontaminacije i zaštite zemljišta

    CILJEVI

    • Izgradnja puta Nemila – Bistričak – Blatnica – Teslić
    • Izgradnja puta Zenica – Babino – Arnauti – Kakanj
    • Izgradnja puta Zenica – Čajdraš – Stranjani – Ovnak – Travnik
    • Formiranje ureda za ruralni razvoj, uključujući uspostavu fonda za razvoj i projekte EU
    • Podrška lokalnim inicijativama ruralnog razvoja
    • Podrška organizovanim oblicima udruživanja
    • Poticaj proizvođačima u smislu edukacije, finansijske potpore, te izgradnje neophodne infrastrukture
    • Poticaj stvaranju dodatnih vrijednosti za tradicionalne proizvode
    • Stimulacija mikro i malih preduzeća u ruralnim područjima
    • Plasman lokalnih proizvoda kroz otkupne stanice uz garantirane cijene i besplatno korištenje prodajnog prostora na gradskoj tržnici
    • Poboljšanje postojeće i izgradnja nove ruralne infrastrukture
    • Stvaranje povoljnih općih uslova življenja ruralne populacije
    • Podrška razvoju društvene infrastrukture s naglaskom na zdravstvo i školstvo
    • Uvođenje besplatnog javnog prevoza
    • Poboljšanje dostupnosti javnih usluga

    ZENICA ZNA, ŽELI I MORA BOLJE!

    Dragan Bogdanić

    Razgovor sa Draganom Bogdanićem, trenutnim Generalnom direktorom ZTC-a “Banja Vrućica” i kandidatom za gradonačelnika Teslića, o izgradnji strateške putne komunikacija Zenica – Nemila – Bistričak – Teslić. ZENICA ZNA, ŽELI I MORA BOLJE #BorisBritvar #DraganBogdanic #ZenicaZnaŽeliMoraBolje #Zenica

    Posted by Boris Britvar on Tuesday, November 10, 2020
    Zenica
    scattered clouds
    -6.5 ° C
    -6.5 °
    -6.5 °
    93 %
    1.5kmh
    28 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    8 °