Kaznom od 1.000 do 2.000 KM biće kažnjen vozač ukoliko se na putu u naselju kreće brzinom koja je za više od 50 km/h veća od dozvoljene. Predviđeno je to Prednacrtom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima (ZOBS) u BiH.
U tom dokumentu se, takođe, navodi da će isti iznos kazne biti napisan i vozaču ili instruktoru vožnje dok osposobljava kandidata u praktičnom upravljanju vozilom, kod kojih se utvrdi količina alkohola u krvi veća od 1,5 g/kg, pišu Nezavisne.
Od 1.000 do 2.000 KM, budu li predviđene izmjene usvojene, biće kažnjen i vlasnik odnosno nosilac prava raspolaganja vozilom koji dozvoli da njegovim automobilom upravlja lice koje na to nema pravo (npr. nema vozačku dozvolu). Ista kazna predviđena je i za onog kojeg nađu za volanom prije sticanja prava na vožnju.
Divljanje u naseljenim mjestima
I to nije sve – ko u naselju bude vozio više od 50 km/h iznad dozvoljene brzine, kako je planirano, uz novčanu kaznu dobiće i zabranu vožnje od šest do devet mjeseci, kao i dva kaznena boda.
Identična zabrana te takođe dva kaznena boda, predviđeni su i za onog ko vozi iako ima više od 1,5 g/kg alkohola u organizmu.
Ukoliko bilo ko od njih pritom izazove udes, biće još paprenije kažnjen.
- Za prekršaj kojim je izazvana saobraćajna nezgoda slijedi kazna od 2.000 do 5.000 KM, a vozaču će biti izrečena i zabrana upravljanja vozilom u trajanju od devet mjeseci – navodi se u ovom dokumentu.
Stručnjaci s kojima su novinari razgovarali smatraju da je opravdano da se pooštre kazne za vozače koji divljaju u naseljenim mjestima i voze uprkos teškom pijanstvu.
Kako dodaju, vožnja u naseljenom mjestu treba da podrazumijeva krajnji oprez zbog velikog broja pješaka, biciklista i niza ostalih razgloga.
- U naseljenom mjestu postoji i 300 posto više vjerovatnoće da će doći do nastanka saobraćajne nezgode. Ako tu ne budemo imali ograničenja brzine i pojačali kazne, imaćemo dalje stradanja. U stambenim zonama nema ni govora da treba ići brže od 50 km/h i tu treba pooštriti kazne, ali svakako i ostaviti toleranciju od desetak kilometara na sat. Prekoračenje brzine za 100 odsto smatra se takozvanom obijesnom, bezobzirnom vožnjom – rekao je Ševal Kovačević, ovlašteni sudski vještak za saobraćaj BiH.
Iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH kažu da je objavljen Prednacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovima bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH, koji je sačinilo ovo ministarstvo.
Inicijativa Ministarstva
Kako dodaju, uzimajući u obzir da je bezbjednost drumskog saobraćaja u uskoj vezi s oblašću saobraćaja, infrastrukture, unutrašnjih poslova, zdravstva, obrazovanja i niza drugih oblasti, te da su ove oblasti u nadležnosti entiteta i kantona u BiH, formirana je Radna grupa, u koju su uključeni predstavnici nadležnih organa, a koja će definisati prijedlog zakona o izmjenama i dopunama zakona.
- Inicijativa Ministarstva, između ostalog, jeste da se za određene najteže prekršaje poveća iznos novčane kazne (od 1.000 KM do 2.000 KM) – potvrdili su za Nezavisne novine iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.