U sjedištu JP Autoceste Federacije BiH u Mostaru potpisan je ugovor o izgradnji dionice Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan.
Ugovor su parafirali direktor JP Autoceste FBiH (investitor) Adnan Terzić, direktor komapnije Euro-Asfalt u ime konzorcija izvođača radova, koji osim ove kompanije, čini i Granit AD Skopje – Hamed Ramić, te federalni ministar saobraćaja Denis Lasić u svojstvu svjedoka sa strane JP Autoceste FBiH i Almedin Husomanović u svojstvu svjedoka ispred izvođača.
Ovo je osmi ugovor u sklopu investicionog ciklusa započetog prije dvije godine. I to su, kako su kazali iz Autocesta, trenutno najznačajnije investicije u građevinarstvu Bosne i Hercegovine te način da se otvore nova radna mjesta, što je također od velike važnosti.
- Nakon što smo dobili Zakon o akcizama i izmjene i dopune prostornog plana sa specijalnim obilježjima za Autoput Vc, uspjeli smo potpisati i osam ugovora za otprilike 45 kilometara koridora. Ova dionica je važna, jer spaja tunel koji je u izgradnji s ostatkom koridora. Radovi počinju već sutra, jer na terenu imamo određeni broj mašina – izjavio je direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić.
Predstavnike medija interesovalo je i da li će uskoro biti riješen problem prolaza ispod mosta Počitelj-Zvirovići, na kojem insistira lokalna zajednica i Udruženje poljoprivrednih proizvođača.
- Trudimo se i u 99,9 posto slučajeva uspijevamo odgovoriti zahtjevima lokalnih zajednica, koji su zaista realni. Tako ćemo shvatiti i građane u Ševaš Njivama i prihvatiti njihove zahtjeve, odnosno riješti dio stvari koji im predstavlja problem za život – dodao je.
Najavio je i gradnju tunela Kvanj, koja će trajati 36 mjeseci, a zatim i tunel Prenj. Rok za završetak svih dionica je šest godina. Mali problem za radnike na terenu predstavlja i pandemija koronavirusa.
- Pojedinačne slučajeve nažalost ne možemo spriječiti. Sreća je da nemamo veći broj zaraženih. Izvođači provode sve mjere kako bi zaštitili uposlenike, a pomažemo im i mi, kao i nadležni zavodi – ističe Terzić.
Hamed Ramić iz kompanije “Euro-Asfalt” napomenuo je da je dionica dugačka 4,9 kilometara, kao i da je tokom gradnje potrebno iskopati milion kubnih metara zemlje, odnono izraditi isto toliko nasipa. Dionica uključuje i dva vijadukta.
- Imamo kratak rok za gradnju tih objekata. To je od prilike 16 ili 17 mjeseci. Imamo i jedno odmorište, kao i sanaciju i izradu lokalne infrastrukture. Tunel Ivan dugačak je 1.750 metara. Dosad je iskopano 25 posto od ukupne dužine, dok bismo ostatak trebali riješiti u narednih 12 mjeseci – kaže Ramić.
Ministar saobraćaja FBiH Denis Lasić najavio je novi niz ugovora, te kako je rekao “zaokruživanje” Koridora.
- Uvjeren sam da ćemo i ovog puta sve uraditi na najbolji način i u bržem roku od predviđenog. Dosad smo izgradili oko 105 kilometara koridora, a trenutno se radi na preko 40 kilometara. Za dva mjeseca ćemo u funkciju pustiti još 11 kilometara, a realno je da kompletan koridor završimo do 2027. godine – izjavio je Lasić.
Vrijednost ugovora je 77.903.313 eura odnosno 66.584.028 eura bez PDV-a, a novac je osigurana putem Evropske investicione banke (EIB) i bespovratnim grant sredstvima od WBIF (novac EU) u visini od 11,7 miliona eura. Predviđeni rok izgradnje je 20 mjeseci.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.