-6.5 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Pročitajte kako će izgledati boravak u hotelima i apartmanima u Hrvatskoj

    Pročitajte kako će izgledati boravak u hotelima i apartmanima u Hrvatskoj

    Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) objavio je preporuke za rad hotela i iznajmljivača, kao kampova i marina, a uz niz općih pravila o fizičkoj udaljenosti od 1,5 metar, higijenskim i zaštitnim mjerama, tu su i pravila za recepcije, bazene, itd.

    - Reklama -

    Preporuke za hotele i iznajmljivače sadrže niz općih pravila i uvjeta za te prostore, prije svega pridržavanja mjera fizičke udaljenosti od 1,5 metara u odnosu na druge posjetitelje, izuzev ako se radi o članovima iste porodice ili grupe.

    Kod kampova i marina se preciznije razrađuje da poštovanje fizičke udaljenosti od 1,5 metara na cijelom prostoru kampa/marine (na recepciji, stolovi u ugostiteljskim objektima, na plažama npr. ležaljke, suncobrani, u redovima za čekanje pred barovima, trgovinama, kioscima, frižiderima za sladoled i sl.).

    - Reklama -

    U svim prostorima u kojima postoje sjedeća mjesta ili ležaljke ili suncobrani treba ih rasporediti na način da su jedni od drugih udaljeni 1,5 metar, a potrebno je poštovati pravila maksimalnog broja dozvoljenih osoba u zatvorenim prostorima (objektima, službenom vozilu kampa/marine, djece u mini klubovima, sportsko-rekreacijskim sadržajima i sl.) u skladu sa definiranim kriterijima, precizira se za kampove/marine.

    Dezinfekcijska sredstva, jednokratni peškiri

    Hotelima, kampovima i marinama preporučuje se na ulazima u hotelske ili zatvorene prostore (npr. predvorja, recepcije, sportsko-rekreacijske sadržaje, putove za plaćanja i sl.) te radne prostore za zaposlenike postaviti dovoljno dozatora s dezinfekcijskim sredstvom, osigurati zaštitnu opremu za zaposlenike koji ulaze u sobe gostiju (npr. spremačica i sl.), osigurati dovoljnu količinu jednokratnih papirnatih ručnika, ostalih jednokratnih materijala, sredstava i opreme za čišćenje, pranje i dezinfekciju, itd.

    Potrebne su i vidljive obavijesti i informiranje gostiju o higijenskim postupcima, mjerama zaštite, možda im staviti informativni letak u smještajnoj jedinici ili ga dati prilikom prijave u kamp/marinu, kao i broj telefona odgovorne osobe koja dalje preuzima kontakt prema zdravstvenim ustanovama u slučaju sumnje na Covid, itd.

    Recepcije – prijava/odjava u manje od 15 minuta

    Pravila su propisana i za recepcije, predvorja i ostale javne prostore, koje treba redovno prozračivati, učestalo dezinficirati recepciju (npr. svakih sat vremena, a prostor prijema i odjave gostiju i učestalije).

    I na recepciji treba održavati fizičku udaljenost te smanjiti dužinu prijave/odjave ispod 15 minuta (što je definicija bliskog kontakta), a ako to nije moguće, postaviti pregrade (od pleksiglasa ili sl.), predlažu epidemiolozi.

    Preporučuje se i primjena tehnologije, odnosno potencira obavljanja check-ina online/booking i prijava od kuće, uz opciju pronalaženja mogućnosti direktne prijave gosta na eVisitor, kao i primjena beskontaktnog ili plaćanja predračunom, samoskeniranje dokumenata i sl.

    Također se savjetuje gostima da najave svoju odjavu odnosno check-out, kako bi im se mogao pripremiti račun i izbjeći zadržavanje na recepciji, kao i da mjenjačke poslove i podizanje gotovine ako je moguće obavljaju na bankomatima.

    Preporučuje se i da se u liftovima postave sigurnosne upute, uključujući i maksimalan broj gostiju ispred i u liftu.

    Papirnati ubrusi

    Epidemiolozi traže i pojačano čišćenje javnih sanitarnih prostora (bar svaka dva sata, a po potrebi i češće), kao i ograničenje istovremenog korištenja sanitarnog čvora prema veličini i propisanim sanitarnim uvjetima, itd.

    Uz redovne provjere uređaja za sapun i dezinfekcijska sredstva, preporuka je i da se sušači za ruke zamijene jednokratnim papirnatim ubrusima.

    HZJZ ističe i potrebu dezinfekcije stolova i opreme u business centrima/konferencijskim prostorima, kao i pridržavanja fizičke udaljenosti u tim prostorima, korištenje dječijih sadržaja, trgovina i ugostiteljskih objekata prema preporukama za te sadržaje i objekte koje su već objavljene.

    Ipak su preporuke za ugostiteljske objekte unutar kampova ili marina detaljnije razrađene, od organizacije rada, ograničenja ukupnog broja posjetitelja, pripreme hrane, posluživanja na terasama, drive-ina, itd.

    Čišćenje soba, zamjena posteljine…

    Posebnim je preporukama za smještajne jedinice u hotelima omogućeno da se frekvencije čišćenja i zamjene posteljine i peškira prilagodi zahtjevima gostiju, npr. samo prilikom dolaska/odlaska, ili sl.

    Sve površine i predmete koje gosti koriste, od namještaja do telefona i daljinskih upravljača, treba očistiti, a čišćenju kupatila posvetiti posebnu pažnju prilikom smjene gostiju, uvijek se mora odvajati čista i prljava posteljina i peškiri.

    Rad u dvije smjene

    Posebne se preporuke odnose na osoblje hotela, među kojima su i opće zaštitne mjere, kao što su izbjegavanje bliskog kontakta s osobama sa simptomima povišene temperature, kašlja i/ili otežanog disanja, izbjegavanja rukovanja i bliskog razgovora, održavanja socijalne distance, pranje ruku ili korištenje dezinficijensa, dnevno mjerenje tjelesne temperature, itd.

    Također se preporučuje, ako je moguće, organiziranje dvosmjenskog rada, uz sat vremena razmaka između dvije smjene kako bi se obavilo čišćenje i dezinfekcija površina.

    Kampovima i marinama se preporučuje da rade sa smanjenim brojem osoblja (po potrebi, ovisno o zauzeću), kao i da se osoblje podijeli u smjene te da se ne susreće na izmjeni smjene.

    Održavanje bazena, ventilacije, sauna…

    Preporuke vezano za tehničku službu i održavanja je uobičajeno održavanje higijenskih uvjeta bazenske vode, uz moguću primjenu maksimalnih dozvoljenih koncentracija hlora.

    Treba provjeravati opremu za pranje posuđa i veša, a kod klima i uređaja za grijanje i ventilaciju (HVAC) posebnu pažnju posvetiti provjeravanju stanja filtera i održavanju pravilnog stanja brzina zamjene zraka u zatvorenom prostoru, kao i provjeriti pravilno funkcioniranje opreme za ventilaciju, izmjenu zraka i odvlaživanje natkrivenih bazena.

    Preporučuje se pojačana ventilacija hotelskih prostora npr. povećanjem broja ventilacija, povećanjem postotka vanjskog zraka koji cirkulira u sistem.

    Na bazenima i plažama treba odvojiti ležaljke da se osigura udaljenost u odnosu na druge, osim ako se radi o članovima iste porodice, te ih dezinficirati nekoliko puta dnevno, a obavezno ako je jedan gost više ne koristi, a drugi to želi.

    Za korištenje wellnessa i saune preporučuje se ograničenje broja osoba, posebno u zatvorenim objektima i prostorima, u skladu s raspoloživim prostorom.

    Preporuka je epidemiologa i da se van funkcije stave sve vlažne saune, a da se nastave koristiti suhe, kao npr. finska sauna.

    Dolazak majstora, kurira, dostavljača, treba organizirati uz telefonsku najavu i mjerenje temperature prije dolaska.

    HZJZ je uz ostalo objavio i preporuke za turističke agencije, koje se odnose kako na same poslovnice te zaštitu radnika i stranaka i na prijevoz putnika u organizaciji agencije autobusima, ličnim vozilima ili kombijima, izlete turističkim brodovima, kao i na voditelje putovanja i turističke vodiče.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) objavio je preporuke za rad hotela i iznajmljivača, kao kampova i marina, a uz niz općih pravila o fizičkoj udaljenosti od 1,5 metar, higijenskim i zaštitnim mjerama, tu su i pravila za recepcije, bazene, itd.

    - Reklama -

    Preporuke za hotele i iznajmljivače sadrže niz općih pravila i uvjeta za te prostore, prije svega pridržavanja mjera fizičke udaljenosti od 1,5 metara u odnosu na druge posjetitelje, izuzev ako se radi o članovima iste porodice ili grupe.

    Kod kampova i marina se preciznije razrađuje da poštovanje fizičke udaljenosti od 1,5 metara na cijelom prostoru kampa/marine (na recepciji, stolovi u ugostiteljskim objektima, na plažama npr. ležaljke, suncobrani, u redovima za čekanje pred barovima, trgovinama, kioscima, frižiderima za sladoled i sl.).

    - Reklama -

    U svim prostorima u kojima postoje sjedeća mjesta ili ležaljke ili suncobrani treba ih rasporediti na način da su jedni od drugih udaljeni 1,5 metar, a potrebno je poštovati pravila maksimalnog broja dozvoljenih osoba u zatvorenim prostorima (objektima, službenom vozilu kampa/marine, djece u mini klubovima, sportsko-rekreacijskim sadržajima i sl.) u skladu sa definiranim kriterijima, precizira se za kampove/marine.

    Dezinfekcijska sredstva, jednokratni peškiri

    Hotelima, kampovima i marinama preporučuje se na ulazima u hotelske ili zatvorene prostore (npr. predvorja, recepcije, sportsko-rekreacijske sadržaje, putove za plaćanja i sl.) te radne prostore za zaposlenike postaviti dovoljno dozatora s dezinfekcijskim sredstvom, osigurati zaštitnu opremu za zaposlenike koji ulaze u sobe gostiju (npr. spremačica i sl.), osigurati dovoljnu količinu jednokratnih papirnatih ručnika, ostalih jednokratnih materijala, sredstava i opreme za čišćenje, pranje i dezinfekciju, itd.

    Potrebne su i vidljive obavijesti i informiranje gostiju o higijenskim postupcima, mjerama zaštite, možda im staviti informativni letak u smještajnoj jedinici ili ga dati prilikom prijave u kamp/marinu, kao i broj telefona odgovorne osobe koja dalje preuzima kontakt prema zdravstvenim ustanovama u slučaju sumnje na Covid, itd.

    Recepcije – prijava/odjava u manje od 15 minuta

    Pravila su propisana i za recepcije, predvorja i ostale javne prostore, koje treba redovno prozračivati, učestalo dezinficirati recepciju (npr. svakih sat vremena, a prostor prijema i odjave gostiju i učestalije).

    I na recepciji treba održavati fizičku udaljenost te smanjiti dužinu prijave/odjave ispod 15 minuta (što je definicija bliskog kontakta), a ako to nije moguće, postaviti pregrade (od pleksiglasa ili sl.), predlažu epidemiolozi.

    Preporučuje se i primjena tehnologije, odnosno potencira obavljanja check-ina online/booking i prijava od kuće, uz opciju pronalaženja mogućnosti direktne prijave gosta na eVisitor, kao i primjena beskontaktnog ili plaćanja predračunom, samoskeniranje dokumenata i sl.

    Također se savjetuje gostima da najave svoju odjavu odnosno check-out, kako bi im se mogao pripremiti račun i izbjeći zadržavanje na recepciji, kao i da mjenjačke poslove i podizanje gotovine ako je moguće obavljaju na bankomatima.

    Preporučuje se i da se u liftovima postave sigurnosne upute, uključujući i maksimalan broj gostiju ispred i u liftu.

    Papirnati ubrusi

    Epidemiolozi traže i pojačano čišćenje javnih sanitarnih prostora (bar svaka dva sata, a po potrebi i češće), kao i ograničenje istovremenog korištenja sanitarnog čvora prema veličini i propisanim sanitarnim uvjetima, itd.

    Uz redovne provjere uređaja za sapun i dezinfekcijska sredstva, preporuka je i da se sušači za ruke zamijene jednokratnim papirnatim ubrusima.

    HZJZ ističe i potrebu dezinfekcije stolova i opreme u business centrima/konferencijskim prostorima, kao i pridržavanja fizičke udaljenosti u tim prostorima, korištenje dječijih sadržaja, trgovina i ugostiteljskih objekata prema preporukama za te sadržaje i objekte koje su već objavljene.

    Ipak su preporuke za ugostiteljske objekte unutar kampova ili marina detaljnije razrađene, od organizacije rada, ograničenja ukupnog broja posjetitelja, pripreme hrane, posluživanja na terasama, drive-ina, itd.

    Čišćenje soba, zamjena posteljine…

    Posebnim je preporukama za smještajne jedinice u hotelima omogućeno da se frekvencije čišćenja i zamjene posteljine i peškira prilagodi zahtjevima gostiju, npr. samo prilikom dolaska/odlaska, ili sl.

    Sve površine i predmete koje gosti koriste, od namještaja do telefona i daljinskih upravljača, treba očistiti, a čišćenju kupatila posvetiti posebnu pažnju prilikom smjene gostiju, uvijek se mora odvajati čista i prljava posteljina i peškiri.

    Rad u dvije smjene

    Posebne se preporuke odnose na osoblje hotela, među kojima su i opće zaštitne mjere, kao što su izbjegavanje bliskog kontakta s osobama sa simptomima povišene temperature, kašlja i/ili otežanog disanja, izbjegavanja rukovanja i bliskog razgovora, održavanja socijalne distance, pranje ruku ili korištenje dezinficijensa, dnevno mjerenje tjelesne temperature, itd.

    Također se preporučuje, ako je moguće, organiziranje dvosmjenskog rada, uz sat vremena razmaka između dvije smjene kako bi se obavilo čišćenje i dezinfekcija površina.

    Kampovima i marinama se preporučuje da rade sa smanjenim brojem osoblja (po potrebi, ovisno o zauzeću), kao i da se osoblje podijeli u smjene te da se ne susreće na izmjeni smjene.

    Održavanje bazena, ventilacije, sauna…

    Preporuke vezano za tehničku službu i održavanja je uobičajeno održavanje higijenskih uvjeta bazenske vode, uz moguću primjenu maksimalnih dozvoljenih koncentracija hlora.

    Treba provjeravati opremu za pranje posuđa i veša, a kod klima i uređaja za grijanje i ventilaciju (HVAC) posebnu pažnju posvetiti provjeravanju stanja filtera i održavanju pravilnog stanja brzina zamjene zraka u zatvorenom prostoru, kao i provjeriti pravilno funkcioniranje opreme za ventilaciju, izmjenu zraka i odvlaživanje natkrivenih bazena.

    Preporučuje se pojačana ventilacija hotelskih prostora npr. povećanjem broja ventilacija, povećanjem postotka vanjskog zraka koji cirkulira u sistem.

    Na bazenima i plažama treba odvojiti ležaljke da se osigura udaljenost u odnosu na druge, osim ako se radi o članovima iste porodice, te ih dezinficirati nekoliko puta dnevno, a obavezno ako je jedan gost više ne koristi, a drugi to želi.

    Za korištenje wellnessa i saune preporučuje se ograničenje broja osoba, posebno u zatvorenim objektima i prostorima, u skladu s raspoloživim prostorom.

    Preporuka je epidemiologa i da se van funkcije stave sve vlažne saune, a da se nastave koristiti suhe, kao npr. finska sauna.

    Dolazak majstora, kurira, dostavljača, treba organizirati uz telefonsku najavu i mjerenje temperature prije dolaska.

    HZJZ je uz ostalo objavio i preporuke za turističke agencije, koje se odnose kako na same poslovnice te zaštitu radnika i stranaka i na prijevoz putnika u organizaciji agencije autobusima, ličnim vozilima ili kombijima, izlete turističkim brodovima, kao i na voditelje putovanja i turističke vodiče.

    Zenica
    scattered clouds
    -6.5 ° C
    -6.5 °
    -6.5 °
    93 %
    1.5kmh
    28 %
    sub
    4 °
    ned
    6 °
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    8 °