Savjet ministara BiH usvojio je Inicijativu Ministarstva finansija i trezora i imenovao delegaciju za vođenje pregovora radi zaključivanja Sporazuma o zajmu između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) za Projekat hitne podrške na pojavu Kovida – 19 u BiH, vrijedan 20 miliona američkih dolara.
Ovo je novi finansijski instrument na hitnoj osnovi, koji će omogućiti širok dijapazon podrške, uključujući napore na jačanju praćenja bolesti, podsticanje intervencija u javnom zdravstvu i rad sa privatnim sektorom na redukovanju uticaja na ekonomiju.
Riječ je o podršci oblastima koje, između ostalog, uključuju medicinski materijal i opremu, komplete za testiranje, bolničku opremu, gradnju zdravstvenih objekata za hitnu medicinsku pomoć, uklanjanje medicinskog otpada, kao i podršci socijalnim primanjima.
Savjet ministara dao je saglasnost za preusmjeravanje sredstava iz državnih programa IPA 2018, IPA 2019 i IPA 2020 za Bosnu i Hercegovinu za potrebe odgovora na Kovid – 19 i za migrantsku krizu, kako je to predložila Delegacija EU u Bosni i Hercegovini.
Direkcija za evropske integracije, odnosno državni koordinator za IPA-u II odmah će obavijestiti Delegaciju EU u Bosni i Hercegovini o prihvatanju predloženih preusmjeravanja IPA-e 2018, 2019 i 2020 kao pomoć za odgovor na Kovid – 19, te za migrantsku krizu.
Iz IPA-e 2018 nisu iskorištena dva miliona evra, koja se mogu preusmjeriti za ugovor sa Agencijom za medicinska sredstva i opremu UN za odgovor na Kovid – 19, dok će 10 miliona evra biti preusmjereno za podršku migraciji.
Istovremeno će iz IPA-e 2019 i 2020 biti obezbijeđeno 14 miliona evra za podršku malim i srednjim preduzećima, a oblast trgovine biće podržana sa četiri miliona evra.
Za 18 miliona evra biće povećan iznos za Opšti instrument za evropske integracije koji se može koristiti za hitnu podršku za Kovid – 19.
Na ovaj način se omogućava Bosni i Hercegovini da sredstva budu brzo dostupna za odgovor na epidemiju Kovida – 19, te za migracije.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.